شهید «ناصر جعفری»؛

در مرگ من، شادی و مباهات را جایگزین غم کنید

شهید «ناصر جعفری» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: مادرم و خواهرانم، در مرگ من به جای غم و اندوه، شادی و مباهات را برگزینید تا دیگران ادامه‌دهنده راهم باشند.
کد خبر: ۳۹۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ - 03June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «ناصر جعفری» در 29 فردین‌ماه 1345 در روستای تازه‌قلعه از توابع ملکان چشم به جهان گشود. وی پس از آغاز دفاع‌مقدس برای دفاع از وطن خویش راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. این شهید والامقام پس از حضور در چندین عملیات در نهایت 23 مهرماه 1361 در عملیات مسلم‌بن‌عقیل به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «ناصر جعفری» 29 فردین‌ماه 1345 در روستای تازه‌قلعه از توابع ملکان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه عارف خواند. تا دوم هنرستان به کسب دانش پرداخت. اولین فردی بود که بعد از فرمان حضرت امام(ره) در سپاه پاسداران ملکان ثبت‌نام کرد. بعد از گذراندن دوره ورود به سپاه، مدتی در پادگان آموزشی مشغول به کار شد. سپس به عملیات سپاه مراغه منتقل شد.

وی چندین نوبت به جبهه اعزام گردید و در کردستان، شکست حصر آبادان، عملیات‌های فتح‌المبین و رمضان حضور داشت. سپس به اطلاعات تیپ 31 عاشورا پیوست. در عملیات مسلم‌بن‌عقیل (منطقه سومار) در تیم‌های شناسایی نقش فعالی ایفا کرد. در شناسایی شهر مندلی عراق، بعد از تسخیر خط دشمن توسط رزمندگان اسلام، ناصر و دوستانش سوار بر تویوتا وانت به طرف ارتفاع سان‌واپا می‌روند که از سمت ارتفاع «سلمان کشته» تانکی به طرف‌شان شلیک می‌کند. تیر به خودرو اصابت کرده و ناصر بر اثر جراحات وارده از ناحیه سر، همان‌جا شهید می‌شود.

خصوصیات بارز شهید:

فردی فعال، خوش‌اخلاق، متواضع و فروتن بود. موضع‌گیری‌های تندی علیه گروهک‌های ضدانقلاب داشت و در بحث‌ها و درگیری‌ها بر آن‌ها غالب می‌شد و هرگز در مقابله با آن‌ها تسلیم نمی‌شد. سعی می‌کرد از راه نصیحت آن‌ها را از خط انحرافی به سوی اسلام هدایت کند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

سلام بر تو ای رهبر بزرگ و ای رهبری که سال‌ها زحمت کشیده‌ای در راه اسلام و حالا می‌خواهی اسلام را به تمام جهان صادر کنی. سلام بر تو ای مادر که این‌گونه فرزندان‌تان را در آغوش خود پرورش داده و پس از سال‌ها رنج و زحمت او را بزرگ کرده و بعد به خداوند بزرگ هدیه کردید.

سلام بر شما برادرانم که آگاهانه در راه خدا کار می‌کنید. امیدوارم همیشه این راه را ادامه بدهید. مادرم و خواهرانم، در مرگ من به جای غم و اندوه، شادی و مباهات را برگزینید تا دیگران ادامه‌دهنده راهم باشند و بر سنگ مزارم ننویسید ناکام شهید شده؛ زیرا که همیشه آرزوی این را داشتم و همیشه از خداوند متعال این را خواستم. در پایان می‌خواهم مرا نزد مزار شهدا اگر امکان باشد در نزد دوستانم دفن نمایید و مادرم هر پنجشنبه بر مزارم بیاید و روحم را شاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار