مدیر حوزه علمیه لرستان:

امام خمینی (ره) بهترین الگو برای بشریت است

حجت الاسلام «احد عبداللهی»  امام راحل را الگویی مناسب برای بشریت خواند و گفت: ویزگی‌های بارز امام خمینی (ره) ساده زیستی، شجاعت، استکبارستیزی و دشمن شناسی بود.
کد خبر: ۳۹۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ - 03June 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «احد عبداللهی»، امروز (چهارشنبه) در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، با تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام راحل شخصیتی منحصر به فرد بود و دارای ویژگی‌ها و فضائل اخلاقی فراوانی بود.

مدیر حوزه علمیه لرستان استکبارستیزی، ساده زیستی، شجاعت، دشمن شناسی را از جمله ویژگی‌های امام خمینی (ره) خواند و افزود: امام راحل الگویی مناسب برای بشریت است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل شاگردانی همچون شهید مطهری تربیت کرد، یادآور شد: امام خمینی (ره) و دین را با سیاست آمیختند، فرهنگ شرق و غرب را کنار زد و فرهنگ اسلامی و تمدن اسلامی را به رخ دنیا کشاند.

حجت الاسلام عبداللهی در ادامه با اشاره به تبعید برخی علما در سال 41 به استان لرستان اظهار داشت: در آن زمان برخی علما را به لرستان تبعید کردند و استان ما محل رفت و آمد برخی علما شد و جرقه های قیام امام (ره) نیز زده شد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی علما لرستانی در شکل گیری انقلاب، اذعان داشت: علمایی همچون مرحوم آیت الله کمالوند، آیت الله صادقی، آیت الله بروجردی و دیگر علما فعالیت‌هایی داشتند.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به تفاوت قیام 15 خرداد با دیگر قیام‌ها، اظهار داشت: امام راحل در قیام 15 خرداد از امام حسین(ع) الگو گرفت و رمز پیروزی در این قیام رهبری امام راحل، وجود یارانی با وفا در کنار امام(ره) که هدف امام راحل را هدف خود قرار دادند، داشتن برنامه جامع امام راحل، شجاعت و ایستادگی و آمادگی عمومی بود. 

وی با بیان اینکه هدف امام خمینی(ره) شدن احکام اسلام و جاری شدن قرآن بود، افزود: امام خمینی (ره) به دنبال تغییر حکومت بود و می‌خواست دست تمام ابرقدرت‌ها را قطع سلطنت و پادشاهی را از بین ببرد و حکومت دینی را تشکیل دهد و این نهضت امام راحل با نهضت‌های معاصر متفاوت بود.

حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: باید آرمان های امام راحل را که منجر به آرمان های مهدوی شود را دنبال کنیم و وظیفه امروز ما تبیین این آرمان‌ها در جامعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها