یادداشت/ مژده ورشوچی

امام خمینی (ره)  بتها را شکست و باورهای شرک آلود را زدود

امام خمینی (ره) به انسانها، کرامت و به مؤمنان، عزت و به مسلمانان، قوت و شوکت و به دنیای مادی و بی روح، معنویت و به جهان اسلام، حرکت و به مبارزان و مجاهدان في سبيل الله، شهامت و شهادت داد، او بتها را شکست و باورهای شرک آلود را زدود.
کد خبر: ۳۹۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹ - 03June 2020

گروه استان‌های دفاع‌پرس - مژده ورشوچی؛ امام خمینی تا فقیهی اصولی، فیلسوفی عارف، مفسری نکته سنج، سیاستمداری مؤمن و آگاه، مرجعی شجاع و با تقوا، عالمی عامل در یک کلام، مظهر کامل اسلام ناب محمدی (ص) بود که با تمام وجود خویش آن را دریافت و بدان عمل کرد و منادی و مبلغ و مجری آن شد.

بنابراین می توان گفت: عقیده، اندیشه و عمل امام، در هر زمینه ای از جمله تعلیم و تربیت همان نظر اسلام واقعی بود و آنچه از افکار و گفتار و کردار آن مربی بزرگ می تراوید، همان تعالیم روح بخش و انسان ساز اسلام بود که توسط یکی از تربیت یافتگان آن دین جاوید، بیان می شد.

به عبارت دیگر، مبانی و منابع دیدگاه های امام راحل، در هر زمینه ای، قرآن و روایات معصومین (ع) خرد ناب و علوم و اندیشه های خالص بشری بود و آن عالم فرزانه، با خمیر مایه دینی و دستمایه علمی و ذهنی نقاد و اندیشهای آزاد وارد دنیای علم و سیاست و اخلاق و تربیت شد و در ربع قرن توانست ملتی متدین، شجاع، آزاده، مستقل و با اراده تربیت کند که خود بهترین دلیل بر موفقیت دیدگاه آن راد مرد الهی در صحنه تعلیم و تربیت است. اینک دورنمایی از آن حقایق ناب باقلمی هر چند ناتوان در این سطور بیان می شود.

در میان آن دین باوران کفر ستیز، چهره محبوب قرن، فقیه تیزبین، سیاستمدار خداجو، فیلسوف عارف، مفسر ژرف اندیش، عالم متخلق و رهبر دوراندیش و بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی، از موقعیتی والا و ویژه برخوردار است.

او با عمری که روزها و ساعتها و لحظه هایش با مراقبه و محاسبه سپری می شد، صدها آیه قرآن را، که در توصیف مخلصین و متقین و صالحین است، مجسم و عینی ساخت، او قرآن را نه فقط در محیط زندگی جامعه و با تشکیل جامعه اسلامی، بلکه در نفس خود و در زندگی خود، تحقق بخشید.

او آن «روح الله» بود که با عصا و ید بیضای «موسوی» و بیان و فرمان مصطفوی به نجات مظلومان، کمر بست، فرعونهای زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور امید، روشن ساخت. او به انسانها، کرامت و به مؤمنان، عزت و به مسلمانان، قوت و شوکت و به دنیای مادی و بی روح، معنویت و به جهان اسلام، حرکت و به مبارزان و مجاهدان في سبيل الله، شهامت و شهادت داد. او بتها را شکست و باورهای شرک آلود را زدود.

ایشان به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن، افسانه نیست، او به ملتها فهماند که قوی شدن و بند اسارت و گسستن و پنجه در پنجه سلطه گران انداختن، ممكن است لمعات قرب حق را صاحبان بصیرت، در چهره منور او دیدند و طعم بر الهی را، که در حیات و ممات بر او می بارید، همه چشیدند».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها