شاگرد شیخ زکزاکی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

لازمه هدایت جهانیان، پیاده‌سازی اندیشه‌های امام خمینی (ره) است

موسی نافع با تاکید بر اینکه اندیشه شیخ زکزاکی تقریباً در همه زمینه‌ها نزدیک و یا منطبق بر اندیشه امام خمینی (ره) است، گفت: افرادی با مراجعه به شیخ زکزاکی این مسئله را مطرح می‌کردند که جهان به امام خمینی‌های زیادی نیاز دارد، ولی شیخ زکزاکی برخلاف نظر آنها معتقد بود که جهان یک امام خمینی (ره) دارد که از اندیشه و فکر ایشان می‌تواند بهره‌مند شود.
کد خبر: ۳۹۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۶ - 04June 2020

«موسی نافع» شاگرد شیخ «ابراهیم زکزاکی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، با اشاره به اینکه از ابتدای روی کارآمدن دولت‌های مستقر در نیجریه، این دولت‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی هماهنگ بوده و به نوعی نوکر آنها بوده‌اند، اظهار داشت: این دولت‌ها همواره در پی این بوده و هستند که در روند حرکت رو به رشد نهضت اسلامی نیجریه مانع ایجاد کنند؛ به طوری که برخی افراد مرتبط با نهضت که توسط دولت بازداشت می‌شدند به وسیله عواملی که از اسرائیل به نیجریه آمده بودند مورد بازجویی قرار می‌گرفتند.

وی در ادامه در مورد استقلال حرکت نهضت اسلامی نیجریه گفت: شیخ زکزاکی معتقد است که ما بایستی همواره روی پای خودمان بایستیم و متکی به شخص یا جایی نباشیم، چراکه اگر به کسی متکی باشیم ممکن است همان شخص به حرکت نهضت ضربه وارد کند.

شاگرد شیخ زکزاکی با بیان اینکه حرکت نهضت اسلامی تا دستیابی به اهداف خود همواره اتکایش به خداوند بوده است، خاطر نشان کرد: در نیجریه افرادی هم که عضو نهضت اسلامی نیستند حتی از بین گروه‌های مسیحی، خواستار آزادی شیخ زکزاکی هستند تا در کنار او باشند. یکی از مسیحیان گفته بود من آماده‌ام در صورت آزادی شیخ زکزاکی هرچه که او بگوید من همان شوم! مثل این افراد در نیجریه کم نیستند. ما همواره آزادی شیخ زکزاکی را از درگاه الهی خواستار بوده و هستیم و امیدواریم هر چه زودتر این مهم محقق شود تا شاهد فعالیت بیش از پیش این عالم جهان اسلام باشیم.

نافع در ادامه به بهره‌مندی شیخ زکزاکی از اندیشه‌های امام خمینی (ره) اشاره کرد و ابراز داشت: اندیشه شیخ زکزاکی تقریباً در همه زمینه‌ها نزدیک و یا منطبق بر اندیشه امام خمینی (ره) است. افرادی با مراجعه به شیخ زکزاکی این مسئله را مطرح می‌کردند که جهان به امام خمینی‌های زیادی نیاز دارد ولی شیخ زکزاکی برخلاف نظر آنها معتقد بود که جهان یک امام خمینی (ره) دارد که از اندیشه و فکر ایشان می‌تواند بهره‌مند شود.

وی افزود: برگزاری راهپیمایی روز قدس در سال 1393 که منجر به شهادت تعدادی از راهپیمایان حرکت نهضت اسلامی نیجریه، از جمله فرزندان شیخ زکزاکی شد بیانگر تطبیق اندیشه‌های شیخ ابراهیم زکزاکی با اندیشه امام خمینی (ره) است.

شاگرد شیخ زکزاکی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص روند فعلی درمان شیخ زکزاکی گفت: وضعیت درمانی رهبر نهضت اسلامی نیجریه مانند سابق بوده و شرایط، تغییر مطلوبی نداشته است. تا مدتی پیش شیخ زکزاکی و همسرش؛ زینت ابراهیم به همراه کادر درمانی و همچنین برخی از نزدیکانشان در حصر خانگی بودند. نزدیک به یک سال است که هر دو آنها را به زندان منتقل کرده‌اند و شیخ زکزاکی در زندان مردان و همسرش در زندان زنان، به سر می‌برند.

نافع افزود: هر چند شیخ زکزاکی و همسرش را در مکانی مخصوص حبس کردند و اعضای نهضت اسلامی هم نسبت به مهیاسازی مکان فعلی برای زندگی اقدام کردند اما متأسفانه آن مکان، برای سکونت مناسب نیست. بهانه دولت برای انتقال شیخ ابراهیم و همسرش وجود امکانات محدود درمانی در حصر خانگی و وجود امکانات مناسب درمانی در زندان است، اما هدف اصلی آنها از این جابجایی محدود کردن رفت و آمدها به محل اقامت شیخ زکزاکی است.

وی در پایان گفت: دولت نیجریه نسبت به شیخ زکزاکی درمانده و مستاصل شده است. آنها به صورت مستقیم به دنبال حذف شیخ نیستند، چراکه با چنین اقدامی انگشت اتهام به سمت دولت نشانه خواهد رفت. آنها به دنبال آن هستند تا به صورت غیر مستقیم این توطئه را عملیاتی کنند، در همین راستا دو تا سه ماه قبل فردی که به بیماری واگیرداری مبتلا بود را به زندان منتقل کردند تا به وسیله شیوع آن بیماری، شیخ و همسرش از پا دربیایند. دولت به گونه‌ای فضاسازی کرده بود تا علت مرگ را ابتلا به ویروس کرونا جلوه دهند که در اجرای این توطئه نیز موفق نشدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها