امام جمعه الیگودرز در خطبه مجازی:

سعادت و پیروزی نهایی ملت ادامه راه امام و شهداست

حجت‌الاسلام «مهدی سرلک» گفت: امروز سعادت و پیروزی نهایی ملت سرافراز ما ادامه راه امام و شهدا با تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه و اطاعت تامّ از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای محقق خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ - 05June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «مهدی سرلک» امام جمعه الیگودرز امروز درخطبه مجازی خود، ضمن گرامی‌داشت چهاردهم خرداد سالروز ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی (ره) و پانزدهم خرداد سالروز قیام تاریخ ساز ملت رشید ایران اسلامی، اظهار داشت: امام خمینی (ره) از عمق وجود به نصرت خداوند ایمان داشت و اعتقاد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی، حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ نشینی و مخالفت صریح با جبهه قلدران بین‌المللی و مستکبران دنیا و اعتقاد به استقلال ملی و عدم سلطه پذیری و تکیه بر وحدت ملی و پرهیز از تفرقه‌های مذهبی، قومیتی و سیاسی بود.

وی با اشاره مهمترین اصول شخصیت حضرت امام (ره) از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: اثبات اسلام ناب محمدی(ص) و نفی اسلام آمریکایی و اسلام ناب متکی به قرآن و عترت، آمیخته با علم، تفکر و تعقل و تحول گرا از لحاظ زمان و مکان است که بر خلاف اسلام آمریکایی که یا سکولار و یا تحجّر گرا است  و  اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت‌هایی مستکبر و زورگوی جهان است.

امام جمعه الیگودرز بیان کرد: اینها اصول حقیقی و واقعی شخصیت امام خمینی(ره) است که همه مردم و مسئولان وظیفه داریم به قیمت جان از این اصول پاسداری کنیم، چرا که به فرموده خلف صالح حضرت امام خامنه‌ای، اگر از راه امام و اصول امام و انقلاب منحرف شویم حتماً سیلی خواهیم خورد و در صورت ثبات قدم در این راه نورانی عزّت دنیا و آخرت از آن ما خواهد بود.

سرلک گفت: امروز سعادت و پیروزی نهایی ملت سرافراز ما ادامه راه امام و شهدا با تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه و اطاعت تامّ از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای محقق خواهد شد. امیدواریم خدای متعال مردم و مسئولان ما را در این راه نورانی تا ظهور حضرت ولیعصر ارواح نافداه ثابت قدم بدارد.

وی تصریح کرد: امروز ۱۶ خرداد بنام روز جهانی محیط زیست نام دارد، ضمن تبریک به این مناسبت باید عرض کنیم که حفاظت از طبیعت و محیط زیست از جمله توصیه های مؤکد اسلام است که در هیچ مکتبی به اندازه آموزه های قرآنی و روائی ما اینچنین سفارشاتی نیامده است.

سرلک در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های حیات بخش دینی، حفظ و نگهداری و استفاده صحیح از منابع خدادادی مثل آب و هوا، زمین و دریا، کوه و دشت، خاک و جنگل و...که لازمه زندگی سالم برای انسان است، از جمله مهمترین واجبات شرعی و عقلی بر همگان محسوب می‌شود. بنابراین حفظ محیط زیست از جمله مهمترین معروف ها و تخریب آن از بزرگترین منکرها می باشد و همه ما طبق تأکید قرآن کریم وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر کنیم. منکر هم فقط بدحجابی نیست بلکه تخریب طبیعت و از بین بردن منابع زیست محیطی بزرگترین منکر است، امیدواریم مردم و مسئولان در سطح ملی و بالاخص در استان ما نسبت به این موضوع مهم و حیاتی که مورد تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم است، بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار