امام جمعه بردخون:

انقلاب اسلامی امانت امام راحل و شهدای عزیز است

حجت‌الاسلام «سیدحسین رکنی‌حسینی» گفت: انقلاب اسلامی امانت امام راحل و شهدای عزیز است و کارگزاران وظیفه دارند از این امانت به خوبی امانت‌داری کنند و ملاک در انتخاب اشخاص، شایسته‌سالاری باشد نه اینکه بر اساس روابط شخصی و جناحی انتخاب شوند.
کد خبر: ۳۹۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ - 05June 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سیدحسین رکنی‌حسینی» امام جمعه بردخون در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به مصادق تقوا اظهار داشت: یکی از مصادیق تقوا، رعایت حقوق دیگران بویژه حق‌الله و حق‌الناس است.

وی گفت: امانت از موضوعات مهمی است که بسیار سفارش شده و معنای گسترده‌ای دارد که شامل اموال، ثروت، پست، مقام، مسؤولیت، سرمایه‌ها، فرهنگ‌ها و میراث‌ها می‌شود که اگر می‌خواهیم شخصی را بشناسیم تنها به ظاهر عباداتش نگاه نکنیم و در راستگویی و اداء امانت دقیق شویم.

امام جمعه بردخون خاطرنشان کرد: امانت شامل همه چیز حتی مال و فرزند است و هستی و اعضاء انسان نیز شامل می‌شود که ضرورت دارد از امانات به خوبی استفاده کنیم و در حقوق مردم امانت داشته باشیم.

خطیب جمعه بردخون با بیان اینکه بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته ابراز داشت: اگر یک فرد صلاحیت نمایندگی ندارد و فرد صالح‌تری است نباید خود را کاندید کند زیرا نمایندگی برای او حرام است.

رکنی‌حسینی ادامه داد: هیچ خطری برای جامعه اسلامی مانند مسؤولیت افراد فاقد صلاحیت نیست که لازم است پست به افرادی واگذار شود که شیفته و عاشق خدمت باشند نه تشنه قدرت و مقام.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امانت امام راحل و شهدای عزیز است و کارگزاران وظیفه دارند از این امانت به خوبی امانت‌داری کنند و ملاک در انتخاب اشخاص، شایسته‌سالاری باشد نه اینکه بر اساس روابط شخصی و جناحی انتخاب شوند.

رکنی‌حسینی با اشاره به مشکلات منطقه گفت: احداث ساختمان دارالقرآن بردخون چند سال پیش با مشارکت خیرین آغاز شد اما تا هنوز تکمیل نشده و نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار است تا پیمانکار آن را تکمیل و تحویل دهد.

امام جمعه بردخون به تندیس سردار شهید یوسف بردستانی اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی از در بسیج بردخون عبور می‌کنم و تندیس سردار را می‌بینم قلبم آتش می‌گیرد، تا کی وضع به این صورت باشد، سرداران و شهیدان خون و جان دادند و خانواده‌های آنان زجر کشیدند، آیا برای نصب تندیس در بردخون جایی وجود ندارد که از فرماندار، بخشدار، شورای اسلامی و شهردار می‌خواهیم به این وضع رسیدگی کنند یا حداقل تندیس را از بسیج خارج کنند تا مردم زجر نکشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار