دریادار سیاری در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع:

تجهیزات دریایی ایران در ‌شمال اقیانوس هند با کشورهای ‌مقتدر برابری می‌کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش ‌با بیان اینکه امروز به همت متخصصان صنایع دریایی در ساخت تجهیزات اقدامات بسیار ارزنده‌ای صورت گرفته و به‌روز‌ترین تجهیزات ‌در اختیار نیروی دریایی قرار دارد، گفت: ‌ تجهیزات دریایی ایران در ‌شمال اقیانوس هند و خلیج عدن با کشورهای ‌مقتدر دریایی برابری می‌کند.
کد خبر: ۴۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ - 02February 2015

تجهیزات دریایی ایران در ‌شمال اقیانوس هند با کشورهای ‌مقتدر برابری می‌کند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیبالله سیاری در اولین همایش «کیفیت و ارتباط با مشتریان سازمان صنایع دریایی» که با حضور معاون امور تحقیقاتی و صنعتی وزارت دفاع، معاونین و مدیران ارشد سازمان صنایع دریایی و جمع دیگری از مسئولان نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از هم جدا نبوده و هر دو بازوی قدرتمند کشور برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دریا هستند.

وی با بیان اینکه امروز به همت متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع در ساخت تجهیزات اقدامات بسیار ارزندهای صورت گرفته است، افزود: صنایع دریایی وزارت دفاع به عنوان ضلع سوم اقتدار دریایی به روزترین تجهیزات را در اختیار نیروی دریایی قرار میدهد به طوری که در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن که کشورهای مقتدر با تجهیزات بسیار قوی حضور دارند، ایران را به عنوان یک کشور مقتدر دریایی پذیرفتهاند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در سنگر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی دوشادوش یکدیگر مجاهدت میکنند، افزود: امروز دنیا نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک قدرت دریایی که در جهت منافع ملی و عقیدتی در کنترل و دفاع از آبها و سواحل حضوری قدرتمند در آبهای آزاد گام برمیدارد، پذیرفته؛ بنابرین لزوم ارتقای کیفیت تجهیزات و حرکت برمبنای علم و تولید دانش در این زمینه امری بدیهی است.

دریادار سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است، تصریح کرد: برای نیروی دریایی حضور در آبهای آزاد بسیار مهم و استراتژیک بوده و هدفگذاریمان حضور مستمر است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه یک نیروی دریایی کارآمد به داشتن تأسیسات ساحلی متناسب، نیروی انسانی متبحر، متعهد و با دانش و بهکارگیری تجهیزات و ادوات نظامی پیشرفته وابسته است، تاکید کرد: نیروی دریایی نمیتواند بدون داشتن یک صنعت دریایی قوی در دریا حضوری موفق داشته و به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به اهمیت دریای عمان و نوار ساحلی برای کشورمان اظهار داشت: فرماندهی معظم کل قوا دریای عمان و سواحل آن را برای جمهوری اسلامی ایران به مثابه یک گنج و ذخیره میدانند؛ بنابراین طبق تدابیر مقام معظم رهبری گسترش خط دفاعی در اقیانوسها و توسعه و آبادانی سواحل مکران برای پیشرفت دریامحور کشور از اهداف اصلی و رئوس مسائل راهبردی ایران است و امروز هم همه مسئولان نسبت به این موضوع اهتمام ویژهای دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حفظ منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان و شمال اقیانوس هند یک تکلیف مهم برای همه نیروهای مسلح است، تصریح کرد: حضور نیروی دریایی در دریای عمان و شمال اقیانوس هند مبنایی است برای حرکت بر ضد اهداف استعمارگران که از دیرباز برای تسلط بر ملل مختلف کنترل آبها و آبراههها و دریاهای آن سرزمین را در دست گرفتهاند و از تراکم جمعیت و آبادانی و توسعه بنادر و سواحل آن جلوگیری میکردند.

دریادار سیاری با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم جهان در کنار دریا یا حداکثر در شعاع ۲۰۰ کیلومتری از دریا زندگی میکنند، اضافه کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد واردات و صادرات جهانی از طریق دریا صورت میگیرد؛ لذا میتوان گفت امنیت دریایی برای تمام کشورها یک موضوع اساسی بوده که فقط در سایه اقتدار دریایی محقق میشود و این امر برای کشور ما نیز امری اجتنابناپذیر است.

وی با مد نظر قرار دادن فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب که منابع کشور در دریا را منابع راهبردی و کلانی میدانند، خاطرنشان کرد: معظمله اقتدار دریایی را رمز استفاده از این منابع بیان میکنند. بنابراین ناوگان نظامی قوی، ناوگان تجاری پویا و صنایع دریایی نیرومند مثلث اضلاع اقتدار دریایی را تشکیل میدهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها