نجات ۲ فروند نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط ناوگروه سی‌و‌سوم نداجا

ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش در نخستین روزهای حضور خود در آب‌های آزاد و خلیج عدن توانست دو فروند نفتکش ایرانی را از چنگ دزدان دریایی نجات دهد.
کد خبر: ۴۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱ - 03February 2015

نجات ۲ فروند نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط ناوگروه سی‌و‌سوم نداجا

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس آغاز کرده بود، در مسیر انجام ماموریت خود به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان و همچنین حضور در آبهای شرق آسیا، قبل از ورود به آقبانوس آرام و در حین گشت آموزشی توانست دو فروند نفتکش ایرانی را در محدوده خلیج عدن از چنگ دزدان دریایی نجات دهد.

بر اساس این گزارش، 5 فروند از قایق های تندرو دزدان دریایی در محدوده خلیج عدن به کشتی نفتکش ایرانی نزدیک شده و قصد تعرض به این نفتکش را داشتند که با هوشیاری تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش و حضور به موقع ناوگروه سی و سوم این نیرو، دزدان دریایی مجبور به فرار شدند.

سه روز قبل نیز در موقعیت 75 مایلی جنوب شرق موکلا یمن 4  فروند قایق دزدان دریایی به یکی دیگر از نفتکش های ایرانی حمله کرده بود که با آتش پرحجم ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش، دزدان دریایی متواری شدند.

گفتنی است، ناوگروه سی سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس است که به منظور تامین امنیت کشتیهای داخلی و خارجی در آبهای آزاد و آموزش دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ماموریت خود را از بندرعباس آغاز کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار