سید جواد هاشمی:

گستره موضوعات دفاع مقدس را افزایش دهیم/

اگر بودجه لازم و کافی در اختیار گروه های تئاتر قرار دهند شاهد تولید آثار فاخری در حوزه مقاومت خواهیم بود.
کد خبر: ۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸ - 30September 2013

گستره موضوعات دفاع مقدس را افزایش دهیم/

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سید جواد هاشمی کارگردان و بازیگر باسابقه تئاتر، تلویزیون و سینما با پراهمیت دانستن ژانر دفاع مقدس گفت: فاصله گرفتن از سالهای جنگ تحمیلی امروزه کمتر به موضوع مقاومت و دفاع مقدس پرداخته میشود، فاصله گرفتن از سالهای جنگ تحمیلی باعث شده تا حساسیت ما نسبت به این مقوله کم شده است .

وی افزود: ما نمی توانیم با آوردن بهانه هایی مثل دوری زمانی از سالهای جنگ تحمیلی و مقاومت رزمندگان اسلام تولید آثارهنری در این ژانر و مخصوصا تولید تئاتر قوی در این حوزه را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: با گذشت بیست و پنج سال از پایان جنگ تحمیلی و رسیدن کشور به یک امنیت و ثبات قابل قبول، امروز وقت آن رسیده که گستره موضوعات مقاومت و دفاع مقدس را افزایش دهیم تا هنرمندان بتوانند پرداختن به سوژههای جدید و دنیاهای جدید را تجربه کنند. اگر این اتفاق بیافتد جشنواره تئاتر مقاومت با تنوع و کیفیت بسیار بیشتری برگزار خواهد شد.

کارگردان نمایشهای "دروازه ساعات" و "شانههای خسته" با پراهمیت دانستن نقش مدیران فرهنگی در بسط و گسترش فرهنگ دفاع مقدس افزود: یکی از راهکارهای جلوگیری از کلیشهای شدن این عرصه ارائه ایدههای مناسب و جذاب و فراهم کردن بستر مناسب برای تولید این ایده ها است.

هاشمی گفت: فرهنگ مقاومت به 8 سال دفاع مقدس کشورمان خلاصه نمیشود. موضوعات و سوژههای بسیاری در جامعه فعلی وجود دارند که می توانند در قالب دفاع مقدس و مقاومت و در چهارچوب تئاترهای با ارزش به مردم و مخاطبان ارائه شوند.

وی اظهار داشت: اگرمی خواهیم که ژانر دفاع مقدس در حوزه تئاتر با انرژی مضاعفی راه خود را ادامه دهد باید ترتیبی اتخاذ شود که تولیدات فاخر دهه 60 و 70 با اجرای مجدد روی صحنه برده شوند.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار