دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«حقوق بشر» کلیدواژه جنایات آمریکا/ «رؤیای آمریکایی» در مسیر «افول» قرار دارد

آمریکایی‌ها در برهه‌های زمانی مختلف از واژه «حقوق بشر» به‌عنوان کلیدواژه جنایاتشان استفاده کرده‌اند.
کد خبر: ۴۰۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۹ - 23June 2020

«حقوق بشر» کلیدواژه جنایات آمریکا/ «رویای آمریکایی» در مسیر «افول» قرار داردگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: جنایات آمریکایی‌ها به کشتن جورج فلوید و این روز‌ها برنمی‌گردد، بلکه تاریخ این جنایات به خیلی قبل‌تر بر‌می‌گردد؛ طبق آمار دانشگاه کالیفرنیا، تعداد ساکنین بومی آمریکا یعنی سرخپوستان زمانی‌که کریستف کلمب این قاره را کشف کرد، بیش از 100 میلیون بوده و در سال 1990 جمعیت این بومیان به 250 هزار نفر کاهش یافت.

این آمار دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در سلسله جنایات خود علیه بومیان آمریکا یعنی سرخپوستان، در مجموع 100 میلیون سرخپوست را به قتل رساندند تا یک نسل‌کشی در تاریخ به‌نام آمریکایی‌ها ثبت شود.

نسل‌کشی در هیروشیما و ناکازاکی، نمونه دیگری از نسل‌کشی آمریکایی‌ها است؛ بمباران اتمی «هیروشیما» و «ناکازاکی» در زمان جنگ جهانی دوم و به دستور «هری ترومن» رئیس‌جمهور وقت آمریکا انجام گرفت و پس از این حمله ژاپن مجبور به تسلیم شد.

در دو عملیات هیروشیما و ناکازاکی، دو بمب اتمی به فاصله سه روز بر روی این دو شهر انداخته شد که 100 هزار نفر بلافاصله بعد از بمباران و 120 هزار نفر تا پایان سال 1945 به‌دلیل اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند؛ صد‌ها هزار تن نیز طی سال‌های پس از آن بر اثر تاثیرات آن فاجعه دچار بیماری‌های حاد شدند.

آمریکایی‌ها در ویتنام نیز انواع و اقسام جنایات را مرتکب شدند؛ دولت آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری «ایزنهاور» به بهانه گسترش و نفوذ کمونیسم، نیرو‌های نظامی خود را در ویتنام مستقر کرد تا آمریکایی‌ها جنایاتی دیگری را رقم بزنند.

مداخله آمریکایی‌ها در جنگ‌های مختلف به‌دلیل رسیدن به اهدافی خاص و حمایت از گروه‌های تروریستی در سراسر دنیا از دیگر جنایات آمریکایی‌ها است؛ این مداخلات و حمایت‌ها هنوز هم ادامه دارد و یقینا تا پایان عمر ایالات متحده نیز ادامه خواهد داشت.

نکته جالب توجه این است که جنایات آمریکایی‌ها همیشه در سایه یک شُعار مهم آن‌ها یعنی «حقوق بشر» قرار گرفته است؛ دولت‌های آمریکا در برهه‌های زمانی مختلف برای دخالت در دیگر کشور‌ها و همچنین پیشبرد اهدافشان و در نتیجه جنایاتشان از واژه «حقوق بشر» استفاده کرده‌اند؛ گویی این واژه دهن پر کن کلیدواژه جنایاتشان قرار گرفته است.

مردم کشور ما نیز با جنایات آمریکایی‌ها غریبه نیستند؛ آمریکا در حمله رژیم بعث عراق به ایران از هیچ کمکی به صدام کوتاهی نکرد؛ ناو آمریکایی وینسنس در جنایتی آشکار در 12 تیر 1367، هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ایران‌ایر را در ارتفاع ۱۲ هزار پایی نزدیک تنگه هرمز و لارک بر فراز خلیج‌فارس هدف قرار دادند که در نتیجه آن 290 سرنشین آن هواپیما از جمله 66 کودک زیر 13 سال و 53 زن به شهادت رسیدند.

جنایات آمریکایی‌ها طی این سال‌ها به کرات در ایران ادامه داشته و در آخرین جنایات این مدعیان حقوق بشر، یکی از فرماندهان ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران یعنی حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش توسط جنایتکاران آمریکایی ترور شدند و به شهادت رسیدند.

در پایان باید گفت که آمریکایی‌ها تمام این جنایات را برای هدف و رویایشان یعنی تسلط بر دنیا انجام می‌دهند و با وجود ارتکاب این جنایات تا حدی به هدف خود رسیدند اما با تامل در حوادث اخیری که در دنیا به وقوع پیوست از جمله خیزش مردم دنیا علیه نژادپرستی در پی مرگ جورج فلوید، ناتوانی آمریکایی‌ها در کنترل کرونا و مبادلات تجاری کشور‌های ضد آمریکایی مثل ایران و ونزوئلا علی‌رغم تهدیدات این کشور، می‌توان با قاطعیت گفت که رویای آمریکایی رو به افول است.

گزارش از مهدی مهدیار

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها