امام جمعه یاسوج:

دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد تلاش‌های ارزنده‌ای انجام می‌دهد

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی گفت: مسئولان دستگاه قضایی کشور و استان برای اجرای عدالت و مبارزه با ظلم و فساد تلاش‌های ارزنده‌ای انجام می‌دهند.
کد خبر: ۴۰۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ - 26June 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «سید نصیر حسینی» امام جمعه یاسوج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به روز تجلیل از امامزادگان، اظهار داشت: بیش از 200 امامزاده در استان وجود دارد که مایه افتخار بوده و به برکت حضور آنها در کشور، هم‌اینک حدود یک سوم جمعیت استان سادات هستند.

وی به هفتم تیر سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی توسط گروهک منافقین و هفته قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: مسئولان دستگاه قضایی کشور و استان برای اجرای عدالت و مبارزه با ظلم و فساد تلاش‌های ارزنده‌ای انجام می‌دهند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه قضاوت از نظر دین اسلام امری مهم و حیاتی بوده و جایگاه رفیعی دارد، گفت: دستگاه قضا یکی از سه رکن کشور و نظام است که زیر نظر رهبری اداره می‌شود و وظایف سنگینی دارد.

حسینی با تأکید بر اینکه اگر در جامعه‌ای تبعیض و بی‌عدالتی باشد آن جامعه نابود می‌شود، عنوان کرد: ظرفیت‌های متعددی در کشور و استان وجود دارد، اما برخی‌ها با چپاول بیت‌المال و زمین‌خواری در حال پایمال کردن و از بین بردن این ظرفیت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه این افراد مراکز تولید و اشتغال کشور را هم به نفع خود در دست گرفته‌اند، ابراز کرد: اگر این افراد بیت‌المال را برنگردانند، برخورد سرسختانه‌ای با آنها می‌شود که مایه آبروریزی آنها خواهد شد.

امام جمعه یاسوج به موضوع گرانی اشاره داشت و بیان کرد: گرانی در استان به‌ویژه در بحث مسکن سرسام‌آور و کمرشکن بوده و لازم است مسئولان ذی‌ربط، چاره‌ای بیندیشند و طرح و برنامه‌ای برای کاهش گرانی داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه بازار استان افسارگسیخته است و هر کسی اجناس را به قیمت دلخواه خود عرضه می‌کند، گفت: تحریم دشمنان در حال فشار به مردم است و از سویی اصناف با گران‌فروشی، این فشار را مضاعف کرده‌اند، این در حالی است که اصناف و بازاریان در این شرایط باید انصاف و دلسوزی داشته باشند و به مردم رحم کنند تا فشار تحریم کم شود.

وی به بحث بیماری کرونا اشاره داشت و عنوان کرد: مسائل بهداشتی باید با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و همچنین کاهش ازدحام در عروسی‌ها و مراسم‌های ترحیم و تشییع‌جنازه، به میزان بیشتری رعایت شود تا این بیماری هر چه زودتر مهار، کنترل و ریشه کن شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها