بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی و هفتم تیر؛

جنبش ضد نژادپرستی اثبات رسوایی آمریکا در عدم رعایت حقوق بشر است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر طی بیانیه‌ای جنبش مبارزه ضد نژادپرستی و بی عدالتی در ایالات متحده  را اثبات رسوایی آمریکا در عدم رعایت حقوق بشر دانست.
کد خبر: ۴۰۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ - 27June 2020

جنبش مبارزه ضد نژادپرستی در آمریکا اثبات رسوایی در عدم رعایت حقوق بشر است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی و سالروز حادثه تروریستی دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش در هفتم تیر سال 1360 بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

ماده 28 اعلامیه جهانی حقوق بشر وجود نظم بین‌المللی و اجتماعی که حافظ و تضمین کننده حقوق بشر باشد را در زمره حقوق فردی قرار داده است؛ اما تاریخ و فهرست ارزیابی‌های گزینشی کمیسیون و شورای حقوق بشر نشان می‌دهد که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و متحدانش حقوق بشر در کشورهای جهان سوم را ابزاری جهت اهرم فشار برای دستیابی به اهداف سیاست خارجی خود علیه کشورهایی که با آنان همسو نیستند، قرار داده‌اند.

 بر کسی پوشیده نیست اقدام های ضد بشری آمریکا صرفا به دوران پس از پیروزی انقلاب محدود نمی شود، بلکه از کودتای 28 مرداد 1332 و هر آنچه پس از آن اتفاق افتاده را نیز در بر می گیرد.

کشتار و جنایت های آمریکا در عراق، سوریه، یمن، میانمار و افغانستان به صورت فراگیر صورت می گیرد در حالیکه خود مردم این کشور نیز از دست دولتمردان خود در آسایش نیستند.

امروز گواه عدم حقوق بشری آمریکا بحث نژادپرستی خود آمریکا است که بیش از یکماه در پی قتل فجیع  «جورج فلوید»، شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس در مینیاپولیس این کشور را با اعتراضات ضد نژادپرستانه رو به زوال برده است و پنتاگون را در حالت آماده باش در آورد.

اعتراضات گسترده ای که امروز در کشور آمریکا شاهد هستیم تداعی کننده آشوب‌ها و شدت تخریب‌ها، جنگ‌های افغانستان، عراق، سوریه و یمن است.

در واقع نقض حقوق بشر برای آنان مهم نیست بلکه سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشر می‌باید مبتنی بر استاندارد دوگانه علیه کشورهای مخالف آمریکا و غرب به کار برده شود.

تمام مردم جهان آگاه هستندکه بیشترین جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی که در یمن رخ داده، غربی ها به دلیل فروش تسلیحات مرگبار خود به متحدانشان در خاورمیانه، اثری از اقدامات حقوق بشری دیده نمی‌شود.

در ادامه این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید آیت الله دکتر «سید محمد بهشتی» (ره) و شهیدان «سید‌میربهزاد شهریاری و عباس حیدری‌» نمایندگان مردم استان بوشهر در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی که در حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰ به شهادت رسیدند اعلام کرد: به شهادت رساندن دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره) و نیروهای مخلص انقلاب یکی از جنایتکارانه ترین اقدامات گروه‌های ضد انقلاب بود.

اقدامی که با اهدافی همچون فروپاشی نظام، ایجاد هرج و مرج و وحشت در جامعه و از بین بردن زمینه‌های حاکمیت قانون اساسی و منزوی کردن جمهوری اسلامی و ترور یاران خط امام (ره) به دست منافقین صورت گرفت.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ترور به ویژه شهدای هفتم تیر سال 60 و عرض تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه، جنبش مبارزه ضد نژادپرستی و بی عدالتی در ایالات متحده  را اثبات رسوایی آمریکا در عدم رعایت حقوق بشر دانست که چهره واقعی حقوق بشر غربی را به جهانیان نمایان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار