پیرهادی:

دهه فجر فرصتی برای معرفی ظالمان به بشریت است

مسئول بسیج شهرداری تهران درباره نصب بنرهای تبلیغاتی «عنایت آمریکایی» گفت: دهه فجر فرصتی برای معرفی ظالمان به بشریت و دهه مبارزه با ظلم و طاغوت زمان است. طاغوت زمان ما آمریکاست. ما در ۵ تصویر که در قالب تبلیغات محیطی در تهران نصب شده است، بخش کوچکی از جنایات آمریکا در ارتباط با کشور عزیزمان ایران را نشان دادیم.
کد خبر: ۴۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ - 04February 2015

دهه فجر فرصتی برای معرفی ظالمان به بشریت است

به گزارش خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس " تبلیغات جدیدی با عنوان "عنایت آمریکایی" از شب گذشته در خیابان های تهران رونمایی شده است.

در این مجموعه تبلیغات که به مناسبت ایام مبارک دهه فجر در تهران نصب شده به بخشی از وقایع تاریخی و جنایات آمریکا علیه ایران اشاره و درباره آنها تصویر سازی شده است؛ از جمله ترور دانشمندان هسته ای، حمایت آمریکا از گروهک منافقین، حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران، تحریم های سنگین اقتصادی علیه کشورمان و نیز نقش آمریکا در کودتای 28 مرداد. درباره این تبلیغات ارزشی و فرهنگی با محسن پیرهادی، مسئول بسیج شهرداری تهران که تبلیغات دهه فجر امسال را در تهران نصب کرده است، گفت و گویی داشتیم که در زیر میخوانید.


آقای پیرهادی همزمان با دهه فجر و ایام مبارک پیروزی انقلاب اسلامی، تبلیغات تازهای در خیابان ها و معابر تهران نصب شده است، این تبلیغات در ادامه تبلیغات مشابهی است که پیشتر با حمایت بسیج شهرداری تهران در پایتخت نصب شده بود؟


دهه فجر فرصتی برای معرفی ظالمان به بشریت و دهه مبارزه با ظلم و طاغوت زمان است. طاغوت زمان ما آمریکاست. ما در 5 تصویر که در قالب تبلیغات محیطی در تهران نصب شده است، بخش کوچکی از جنایات آمریکا در ارتباط با کشور عزیزمان ایران را نشان دادیم و روایت کردیم.

تفکر بسیج و بسیجی به نحوی است که ظلم بر نمی تابد فلذا در هر فرصتی به مبارزه با ظلم و استکبار می پردازد. یکروز امام بزرگوار از اسلام آمریکایی پرده برداشتند، امروز ما باید از صداقت آمریکایی و عنایت آمریکایی نقاب برداریم تا مبادا جبهه طاغوت با در هم آمیختن حق و باطل و ایجاد فضای غبارآلود و فتنه گون فکر توطئه در سر بپروراند.

عنوان این مجموعه پوسترها، عنایت آمریکایی است، درباره این عنوان و ترکیب بندی تبلیغات پنج گانه ای که ذیل این عنوان در تهران نصب شده است، توضیح می دهید که با چه هدفی انتخاب شدهاند؟

عنایت آمریکایی همان نعل وارونه است، آمریکایی که مدعی اصل آن است. ما معتقدیم آمریکا چهره ای دوگانه دارد و ظاهر فریب و سیاه باطن و دیو سیرت است. با شعارهای دفاع از حقوق بشر و بشر دوستانه افکار عمومی را فریب می دهد. البته این درون سیاه حالا برای جهانیان آشکار شده است. در تبلیغاتی که در تهران در دهه مبارک فجر نصب شده هم همین دیو سیرتی و بخش کوچکی از اقداماتی که آمریکا در دهه های گذشته علیه ایران انجام داده به تصویر کشیده شده است.

در این تبلیغات به ماجرای کودتای 28 مرداد، تحریم های اخیر علیه ایران و ترور دانشمندان هسته ای اشاره شده است. علاوه بر اینها دو موضوع دیگر هم در تبلیغات امسال هست حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و همچنین حمایت آمریکا از گروهک منافقین و به شهادت رساندن هفده هزار نفر در سال های گذشته. ببینید در کودتای 28 مرداد آمریکا به طور مستقیم و آشکار از رژیم طاغوت حمایت و آزادی خواهی ملت ایران را سرکوب کرد و این نفرت در حافظه تاریخی مردم ما مانده است.

در سال های بعد در جریان انقلاب اسلامی هم آمریکا صدای فریاد ملت را نشنید و از رژیم دست نشانده خود آنقدر حمایت کرد که سرانجام خون بر شمشیر پیروز شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

پس از پیروزی انقلاب در جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام را آنقدر حمایت کردند که بیش از 300 هزار جوان پاک این ملت به شهادت رسیدند، تا دین و خاک و ناموس ما محفوظ بماند. به هواپیمای مسافربری ایران حمله کردند و 270 نفر بی گناه کشته شدند و بعد از این حادثه حتی عذرخواهی هم نکردند بلکه به فرمانده نظامی که باعث این جنایت شده بود مدال افتخار هم دادند!

حمایت آمریکا از گروهک تروریستی منافقین هم جزو نقاط سیاه و تاریک فعالیت ها و اقدامات علیه ایران است. آنها از کسانی که دستشان به خون ملت و مسئولان این انقلاب آغشته بود و هست حمایت کردند و به آنها شرایط اسکان دادند و از آنها حمایت کردند. در سال های گذشته و پس از جنگ هم تحریم ها آغاز شد و مشکلات اقتصادی بسیار زیادی را به ملت و کشور ما تحمیل کردند و حتی اجازه ندادند دارو به دست مردم ما برسد. اینها تنها بخشی از جنایات آمریکایی ها علیه ایران است که در پوسترهای دهه فجر امسال طراحی و به نمایش گذاشته شده است.

 در تبلیغاتی که در تهران نصب شده به بحث ترور دانشمندان هسته ای هم اشاره شده است در این طراحی ها نیم نگاهی هم به بحث فعالیت های هسته ای و ترور دانشمندان داشتید، آیا به دنبال رساندن پیامی در مورد فعالیت های هسته ای ایران بودید؟

 در بعد علمی این کمترین ضرری بوده است که از آمریکا متوجه ایران شده است، به محض اینکه جوانه های استقلال و پیشرفت در رقابت با قدرتمند ترین کشورهای علمی و صنعتی شکوفا شد با حمایت از تروریست ها باعث شدند دانشمندان علمی به خصوص هسته ای ما را هدف قرار دادند و ترور کردند. این هم بخشی از عنایت آمریکایی هاست.

با توجه به اینکه این تبلیغات همزمان با ادامه مذاکرات ایران در تهران نصب شده است و این تبلیغات در ادامه تبلیغات مشابهی است که در دو سال اخیر در مناسبت ها و بازه های زمانی مشابه در تهران نصب شده، آیا می توان گفت که این تبلیغات به نوعی با هدف تأثیرگذاری بر مذاکرات و رساندن پیامی به طرف آمریکایی طراحی و در تهران اجرا می شود؟
  این تبلیغات ارتباطی با مذاکرات ندارند. ببینید این تبلیغات برای این است که هویت ما، معنای وجودی ما در مبارزه با ظالم و ظلم ستیزی بیان شود. ما فراموش نکردیم برای چه انقلاب کردیم و خدای نکرده اگر خدشه ای به آبرو و عزت ما وارد شود تاریخ انقلاب و دلسوزان به کشور این موضوع را نخواهند بخشید.

 به نظر شما آیا نمی تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد؟

اگر تأثیرگذار باشد که باعث خوشحالی ماست اما من نمی دانم چرا به محض اینکه در مورد آمریکا و ظالمان غربی حرفی زده می شود و تبلیغاتی انجام می شود عده ای بزدلانه نگران مذاکره می شوند. چرا عده ای فکر می کنند اگر مذاکرات به نتیجه برسد ما راه دوستی با آمریکا و رژیم صهیونیستی را در پیش می گیریم. چرا به این موضوع فکر نمی کنند که پیام این تبلیغات، حرف مردم ماست؟ ظلم ستیزی تا زمانی که جان در بدن داریم با ما هست.

آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن ما هستند. این تبلیغات برای یادآوری همین دشمنی هاست فلذا ما هم با آنها دشمنی می کنیم و به فرموده رهبر عزیزمان رژیم صهیونیستی نا امن تر از قبل خواهد بود. در ضمن همانطور که گفتم اگر این تبلیغات بر روند مذاکرات هم تأثیرگذار باشد برای ما باعث خوشحالی است.

چه تأثیری؟

 این تبلیغات از این نظر مهم است که این موضوع برای طرفین مذاکره کننده یادآوری شود که ما چه تجربیات و گذشته تاریخی و البته تلخی را با هم گذراندیم. این تبلیغات یادآور این است که عنایات و جنایات و صداقت آمریکایی ها در ارتباط با ایران چه بوده است. البته از مذاکره کنندگان کشور و دستگاه دیپلماسی باید تشکر کنیم که پذیرفته اند با یک دولت جنایتکار و بی رحم به خاطر پیشبرد منافع ملی کشور مذاکره کنند.

هر چند که ما احساس می کنیم نشستن در مقابل نمایندگان دولتی ظالم و جنایتکار کار دشواری است که عده ای به نمایندگی از ملت ایران عهده دار آن شده اند. ما احساس می کنیم دست دادن با نماینده دولت مستکبر و خونخواری که دستش به خون مردم بی گناه آلوده است دشوار است و قدم زدن با نماینده دولتی که قدم نحسش را در هر کشوری نهاده موجبات بدبختی آن مردم را فراهم آورده کار سختی است و امیدواریم این احساس بین ما و نمایندگان ما احساس مشترکی باشد که قطعا هست.

به هر حال انتظار مردم ایران از نتیجه مذاکره با آمریکا با وجود رخدادهای تلخ گذشته و تجربه ای که در حافظه تاریخی ایران از آمریکا وجود دارد، لغو کامل تحریم هاست. ان شاالله ما در راهپیمایی 22 بهمن هم با شعارهای اصلی مان در قالب پوسترها و پرچم ها با شعارهایی مثل «ما تا آخر ایستاده ایم» و «آمریکا بدهکار بشریت است»، در امواج خروشان مردمی گرد هم می آییم.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها