به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛

نگاهی به زندگی شهید «محمدعلی سامعی» + تصاویر

شهید «محمدعلی سامعی»، در هفتم مرداد 1328، در شهرستان يزد ديده به جهان گشود و در هفتم تير 1367، با سمت تک‌تيرانداز در جزيره مجنون عراق بر اثر مسموميت شيميايی به شهادت رسيد.
کد خبر: ۴۰۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹ - 27June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به معرفی شهید «محمدعلی سامعی» از شهدای یزد پرداختیم.

شرح مختصری از زندگی شهید «محمد علی سامعی»:

شهید «محمدعلی سامعی»، در هفتم مرداد 1328، در شهرستان يزد ديده به جهان گشود. پدرش علی (فوت 1366) و مادرش خانم (فوت 1360) نام داشت. تا پايان دوره راهنمايی درس خواند. كارمند اداره برق بود. سال 1358 ازدواج كرد و صاحب دو پسر و يک دختر شد. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت.

در جوانی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج سه فرزند بود. پس از انقلاب تمام تلاشش این بود که خانواده اش در رفاه باشند تا خودش بتواند با خیال راحت به وظیفه‌اش در جبهه عمل کند.

به‌عنوان بسیجی داوطلب چندین‌بار در مناطق عملیاتی حاضر شد و به رانندگی ماشین‌های سنگین پرداخت. تا اینکه در آخرین اعزامش در سال 67 در جزیره مجنون شیمیایی شد. او را به بیمارستان اهواز منتقل کردند. اما پس از دو روز شربت شهادت را نوشید.

شهید سامعی در هفتم تير 1367، با سمت تک‌تيرانداز در جزيره مجنون عراق بر اثر مسموميت شيميايی به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

نگاهی به زندگی شهید «محمد علی سامعی» + تصاویر

نگاهی به زندگی شهید «محمد علی سامعی» + تصاویر

نگاهی به زندگی شهید «محمد علی سامعی» + تصاویر

نگاهی به زندگی شهید «محمد علی سامعی» + تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار