مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی؛

دوران دفاع‌مقدس عرصه‌ای برای تجلی عشق و دلدادگی رزمندگان بود/ لزوم معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید

«محمد محمدپور» گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در همه ادوار، حاکمیت ملی ما را حفظ کرده و به ایران و ایرانی عزت بخشیده و این فرهنگ باید بیش از پیش تبیین، ترویج و به نسل جدید معرفی شود.
کد خبر: ۴۰۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ - 28June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «محمد محمدپور»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار با سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان اظهار داشت: دوران دفاع‌مقدس که عرصه‌ای برای تجلی عشق و دلدادگی رزمندگان بود، سوژه‌های بسیاری را برای خلق آثاری ماندگار فراهم کرده است.

محمدپور، با بیان اینکه بخش‌های مختلف تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی موضوعاتی برای قلم فرسایی و تبیین دارد، افزود: چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس، فرصت مغتنمی برای نگرشی عمیق‌تر به این حماسه‌ تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه آثار معنوی دوران دفاع‌مقدس همچنان در فرهنگ ما جاری است، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت در همه ادوار، حاکمیت ملی ما را حفظ کرده و به ایران و ایرانی عزت بخشیده و این فرهنگ باید بیش از پیش تبیین، ترویج و به نسل جدید معرفی شود.

محمدپور تصریح کرد: فعالیت مستمر و گسترده‌ رسانه تخصصی حوزه دفاع‌مقدس جزو ضروریات است و به واسطه این خبرگزاری، اخبار شهدا و خاطرات جنگ تحمیلی و زوایای پنهان آن در فضای مجازی منعکس می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: مفاهیم و معانی نهفته در متن حماسه دفاع مقدس نه تنها به جامعه ایرانی بلکه به جامعه بشری تعلق دارد و باید هنرمندانه ترسیم و تبیین شود چراکه هر صفحه جدیدی که از این حماسه گشوده می شود و صفحات آن ورق می خورد ابعاد تازه و گسترده تری پیش روی ما می گذارد.

محمدپور با بیان اینکه مردم با ادراک بالا مسائل را رصد می‌کنند و بین کار شعاری و اقدام خالصانه فرق قائلند و کار خالصانه و صادقانه را ارج می‌نهند، گفت: اگر صدها سال از جریان دفاع مقدس بگذرد هنوز حرفی برای گفتن دارد و تازگی آن از بین نمی رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ دفاع مقدس از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن این اداره کل است و از این رو در چهلمین سالگرد این حماسه ماندگار برنامه های متنوع و متعددی در سطح استان از سوی این اداره کل پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار