محمدتوفیق علاوی:

عراق به فضل حشدالشعبی در امنیت به سر می‌برد

مامور سابق تشکیل کابینه عراق با اشاره به حق حشدالشعبی بر گردن این کشور، تأکید کرد که حشد، دستاوردهای بزرگ و مهمی به دست آورده است.
کد خبر: ۴۰۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ - 28June 2020

عراق به فضل حشدالشعبی در امنیت به سر می‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمدتوفیق علاوی» سیاستمدار عراقی و مامور سابق تشکیل کابینه این کشور که در نهایت مجبور به انصراف از این امر شد، به حادثه حمله به مقر سازمان حشدالشعبی واکنش نشان داد.

علاوی در گفت‌وگو با شبکه خبری العهد گفت که «حشد دستاورد بزرگ و مهمی به دست آورد... ما مدیون حشدالشعبی هستیم».

وی با تأکید بر این که عراق به فضل حشدالشعبی، در امنیت زندگی می‌کند، تصریح کرد: «طرحی وجود دارد تا بین ملت عراق، فتنه‌افروزی کند».

این سیاستمدار عراقی خاطرنشان کرد: «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح، برای سرکوب فتنه، مداخله مثبتی کرد.

نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق پنجم تیر ماه جاری با ۴۰ خودروی زرهی به تیپ ۴۵ حشدالشعبی متشکل از گردان‌های حزب‌الله عراق یورش بردند و تعدادی از مجاهدان حشدالشعبی را دستگیر کردند.

این اقدام واکنش شدید طیف‌ها و احزاب سیاسی عراق را به‌همراه داشت؛ سید «صدرالدین قپانچی» امام جمعه نجف بازداشت نیرو‌های حشدالشعبی را اتفاقی خطرناک و غیر قابل قبول خواند و گفت: «حشد شاید صبر داشته باشد، اما وطن و خون خود را نمی‌فروشد».

وی در جلسه‌ای به مناسب بیست و دومین سالگرد شهادت «محمد صادق الصدر» ماموریت سرویس مبارزه با تروریسم عراق را مبارزه با داعشی‌ها و هسته‌های خاموش تروریستی دانست، نه تعرض به فرزندان حشدالشعبی.

«حسن سالم» عضو فراکسیون پارلمانی صادقون عراق هم تاکید کرد که سرنوشت کسانی که به حشدالشعبی تعرض کنند، نظیر سرنوشت گروهک تروریستی داعش خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: «حشدالشعبی دژ استوار میهن است و کسانی که به آن تعرض کنند سرنوشت آن مثل داعش خواهد بود خواه اشغالگران آمریکایی یا مزدوران و سرسپرده‌های آن‌ها باشند».

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها