تصاویر/ پاسدار شهید «احمد مومنی»

پاسدار شهید «احمد مومنی» هشتم فروردین سال ۱۳۴۲ در ملایر چشم به جهان گشود. وی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و در تاریخ یکم تیر سال ۱۳۷۳ در بیمارستان «ساسان» تهران بر اثر ضایعات ناشی از مجروحیت جنگ، شهید و مزار او در صحن «امامزاده علی بن جعفر (ع) محله کن» واقع شده است.
کد خبر: ۴۰۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ - 29June 2020

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «احمد مومنی» هشتم فروردین سال ۱۳۴۲ در ملایر چشم به جهان گشود. وی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و در تاریخ یکم تیر سال ۱۳۷۳ در بیمارستان «ساسان» تهران بر اثر ضایعات ناشی از مجروحیت جنگ، شهید و مزار او در صحن «امامزاده علی بن جعفر (ع) محله کن» واقع شده است.

وی جانباز ۷۰ درصد بود که از اعضای اعزامی سپاه پاسداران به مناطق جنگی بود. شهید مومنی در عملیات والفجر ۸ در منطقه «فاو» شمیایی می‌شود و ریه خود را نیز در اثر استنشاق گاز‌های سمی بمب‌های شیمیایی به‌طور کامل از دست می‌دهد و به همین دلیل بار‌ها برای درمان به کشور‌های اتریش، آلمان و ژاپن اعزام می‌شود. بعد از مدتی که از درمانش در کشورهای خارجی می‌گذرد، به ایران بازگشته و در نهایت در تاریخ یکم تیر ۱۳۷۳ در بیمارستان «ساسان» تهران به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود. شهید مومنی به‌دلیل نیاز مبرم به ریه، کاندید پیوند ریه در کشور انگلستان نیز بود که البته به نتیجه نرسید.

گفتنی است شهید احمد مومنی در سال ۱۳۶۲ ازدواج کرده و دو پسر و دو دختر از وی به یادگار مانده است.

همچنین شهید احمد مومنی سوژه فیلم «از کرخه تا راین» نیز بوده است و ابراهیم حاتمی‌کیا با مطالعه زندگی‌نامه این شهید بزرگوار، فیلمنامه خود را نوشته است.

تصاویر پاسدار شهید «احمد مومنی»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار