اشک‌های غریبانه مادر یک شهید مدافع حرم بر چفیه خاکی فرزندش+ فیلم

تعدادی از مسئولان با حضور در منزل شهید مدافع حرم «علی جمشیدی»، ضمن اعلام خبر تفحص پیکر مطهر این شهید والامقام به خانواده‌اش، چفیه خاکی «علی» را به مادر چشم‌انتظارش تقدیم کردند؛ چفیه‌ای که در این چهار سال گمنامی، همراه شهید بود.
کد خبر: ۴۰۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹ - 30June 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، خاک «خان‌طومان» مقدس است؛ همانند «فکه»، «شلمچه»، «طلائیه» و...؛ هرچند تعداد شهدایی که خون مبارک‌شان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بر زمین ریخت، بیش از تعداد شهدایی است که در خان‌طومان به شهادت رسیدند؛ اما منطقه خان‌طومان از آن جهت مقدس است که شهدای مدافع حرم در غربت در آن‌جا شهید شدند؛ چراکه می‌گویند شهیدی که برای دفاع از اسلام در خارج از وطن خود به شهادت می‌رسد، با شهیدی که در وطن خود به شهادت رسیده است، تفاوت دارد.

شهدای خان‌طومان اکثراً از رزمندگان مازندرانی هستند که برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفته بودند؛ آن‌روز که تروریست‌های تکفیری با عمل غیرانسانی خود آتش‌بس را نقض کرده و به رزمندگان مقاومت یورش بردند، ۱۳ رزمنده مازندرانی در خان‌طومان به شهادت رسیدند. مقاومت جانانه مازندرانی‌ها در خان‌طومان به‌گونه‌ای بود که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی درباره آن‌ها گفت: «مازندران کارش را به خوبی انجام داد».

این‌روز‌ها خبر از تفحص تعدادی از شهدای مدافع حرم به‌گوش می‌رسد؛ از «اصغر پاشاپور» گرفته تا «جواد الله‌کرم» که پیکرش بعد از چهار سال شناسایی شد. حالا دوباره خبر دادند که دو شهید دیگر مدافع حرم شناسایی شدند، آن‌هم همان رزمندگان مازندرانی «خان‌طومان» یعنی شهیدان «سعید کمالی» و «مسعود جمشیدی».

رسم است که وقتی از شهیدی خبری می‌رسد، جمعی از مسئولان با حضور در منزل شهید، این خبر را به خانواده چشم‌انتظارش اعلام می‌کنند که معمولاً واکنش خانواده شهید در این مجالس، قلب‌ها را می‌سوزاند. این‌یار که هم بنا بر رسم معمول، فرمانده سپاه «کربلا» استان مازندران با حضور در منزل شهید مدافع حرم «مسعود جمشیدی»، ضمن اعلام خبر تفحص پیکر مطهر این شهید والامقام به خانواده‌اش، چفیه خاکی «علی» را به مادر چشم‌انتظارش تقدیم کردند؛ چفیه‌ای که در این چهار سال گمنامی، همراه شهید بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها