سردار غلامپور در پاسخ به دفاع پرس تشریح کرد

نقش مرجعیت و مردم عراق در مهار داعش/ چگونگی همکاری شهید تقوی با مجاهدین عراقی

فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: داعش ممکن است به‌واسطه حضور مرجعیت شیعه در عراق و همچنین بسیج نیروهای مردمی در این کشور شکست بخورد، اما شرایط سوریه اینگونه نیست.
کد خبر: ۴۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹ - 05February 2015

نقش مرجعیت و مردم عراق در مهار داعش/ چگونگی همکاری شهید تقوی با مجاهدین عراقی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار غلامپور فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس، عصر امروز در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سردار تقوی در جمع خبرنگاران با اشاره به سوابق مبارزات سردار تقوی علیه رژیم طاغوت در دوران پیش از انقلاب اظهار داشت: این شهید پس از انقلاب به مقابله با جریان خلق عرب در خوزستان که جریان خطرناکی بود پرداخت؛ و پیش از آغاز جنگ تحمیلی نیز با اقدامات جاسوسی رژیم بعث در مرزهای جمهوری اسلامی مقابله میکرد.

وی با بیان اینکه این شهید از همان زمان ارتباطی اساسی با مجاهدین عراقی برقرار کرده بود، افزود: سردار تقوی با آغاز جنگ به دلیل اشرافی که بر منطقه داشت، مسئولیت محورهای سوسنگرد، آبادان، خرمشهر و دیگر نقاط خوزستان را به عهده گرفت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: پس از ساماندهی مجاهدین عراقی و تشکیل سپاه بدر سردار تقوی نیز به این نیرو پیوست؛ و با پایان جنگ تحمیلی نیز مسئولیت قرارگاه فجر جنوب را عهدهدار شد؛ این شهید در آن زمان کارهای اطلاعاتی را پیگیری میکرد و با مجاهدین عراقی نیز ارتباط داشت.

سردار غلامپور اضافه کرد: شهید تقوی با آغاز فعالیت داعش در عراق بهواسطه ارتباطی که با مجاهدین داشت از طریق نیروی قدس سپاه در تشکلهای عراقی حضور یافت و به کارهای مستشاری پرداخت؛ ایشان با گروه "سرایا الخراسانی" همکاری میکرد، که سرانجام در یکی از عملیاتهای تروریستهای داعش که در صدد حمله به سامرا بودند به شهادت رسید.

فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر آینده داعش گفت: داعش جریانی نیست که به زودی تمام شود؛ این یک جریان تکفیری است که بهواسطه پشتیبانیهای صورت گرفته توسط استکبار جهانی و امریکا و همچنین حمایتهای برخی کشورهای منطقه همچون عربستان، قطر و امارات فعالیت میکند.

وی با بیان اینکه پیشبینی میکنم فعالیت این گروه تروریستی تا سالها ادامه یابد، تصریح کرد: این جریان ممکن است بهواسطه حضور مرجعیت شیعه در عراق و همچنین بسیج نیروهای مردمی در این کشور شکست بخورد، اما شرایط سوریه اینگونه نیست و فضا برای حضور داعش در این کشور مطلوبتر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار