دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جنتلمن‌های تروریست در لباس دیپلمات‌های آمریکایی!

دولت تروریست آمریکا با اهرم فشار تحریم، تهدید و ترور سعی دارد قلدرمآبانه بر کشورهای جهان از جمله ایران مسلط شود، اما انگار فراموش کرده که ملت بیدار جمهوری اسلامی ایران جنتلمن‌های تروریست آمریکایی را به خوبی می‎شناسند و هرگز حیله مدعیان دروغین حقوق بشر بر آنها کارگر نیست.
کد خبر: ۴۰۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵ - 30June 2020

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در هفته‌ای که به نام افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، بد نیست بدانیم رژیم تروریست آمریکا با ابزار تحریم و تروریسم اکثر کشورهای جهان از جمله ایران را هدفی برای رسیدن به امیال کثیفش قرار داده است.

در واقع تحریم‌ها به یک نوع سادیسم برای این کشور تبدیل شده که توسط آن ترس و نگرانی را در میان اکثریت کشورها به وجود آورده تا به وسیله آن به منافع خود برسد.

این کشور تروریست در چهار دهه اخیر ایران را تحت شدیدترین تحریم‌هایش قرار داده است؛ سوابق تاریخی تحریم و تروریسم اقتصادی علیه ایران به سال ۱۳۵۷ برمی‌گردد دور اول این تحریم‌ها از سال ۱۹۷۹تا ۱۹۸۱ به اجرا درآمد، زمان جنگ تحمیلی نیز دومین تحریم‌ها از سال۱۹۸۱ تا ۱۹۸۸ علیه ایران انجام شد. در مجموع ایالات متحده تا کنون هفت دوره علیه ایران دست به تحریم و تروریسم اقتصادی زده است که تحریم‌های اعمال شده توسط ‌ترامپ شدیدترین نوع تروریسم اقتصادی بوده است.

اما اقدام وقیح رئیس جمهور تروریست آمریکا و دولتمردان تحت امرش در کنار این اقدامات این است که با جعل الفاظ و مفاهیم از تعابیری چون، برقراری امنیت و ثبات جهانی و مبارزه با تروریسم تلاش می‌کنند اقدامات نامشروع خود را مشروع جلوه دهند.

سردمداری تروریسم جهانی

دونالد ترامپ به وسیله تروریسم اقتصادی علیه ایران اهداف سیاسی و امنیتی را دنبال می‌کند که یکی از این هدف‌ها، ایجاد نارضایتی عمومی و هرج و مرج در داخل کشور است. ترامپ با توسعه تروریسم اقتصادی اعتبار بین‌المللی و نفوذ جهانی‌اش کاهش یافته است و گواه این اتفاق مقاله‌ای از استفان والت نظریه پرداز آمریکایی مشهور در نشریه فارین‌پالیسی است.

دولت این کشور با اعمال تحریم‌هایی مانند تحریم بانک مرکزی، محروم سازی ایران در دسترسی به منابع مالی خود، تحریم مسئولین لشکری و کشوری، منع ارسال اقلام بهداشتی مرتبط با ویروس کووید-۱۹و نقض برجام همه اصول شناخته‌شده بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. سیاست خارجی این کشور براساس اسناد تاریخی بر مبنای تولید،‌ حمایت، همزیستی و مدیریت تروریسم در روابط با کشورهای جهان است.

نمونه آشکار تولید ترور همین بس که، دونالد ‌ترامپ در جمع حامیانش بارها اذعان کرده که رئیس‌جمهور سابق این کشور (باراک اوباما) «داعش را ساخته است». نوآم چامسکی متفکر و زبان‌شناس مطرح آمریکایی هم گفته است «پیدایش داعش و گسترش عمومی رادیکالیزم نتیجه دست‌اندازی واشنگتن در جامعه شکننده عراق است؛ جامعه‌ای که به سختی و بعد از یک دهه تحریم‌های شدید آمریکا و انگلیس در کنار هم مانده بود.»

وی تاکید می کند که «یکی از نتایج شوم تهاجم آمریکا و انگلیس شعله‌ور کردن درگیری‌های طایفه‌ای و فرقه‎گرایانه بوده که عراق را چند پاره کرده و این درگیری‌ها به دیگر نقاط منطقه سرایت کرده است.»

حتی عربستان سعودی هم به عنوان یکی از افراطی‌ترین کشورهای اسلامی در جهان با استفاده از منابع غنی نفتی خود و با تاسیس مدارس مذهبی و مساجد به دنبال ترویج دکترین و آموزه‌های وهابی سلفی خود است.

سازمان دیده‌بان قضایی آمریکا هم با انتشار اسناد مربوط به دو وزارتخانه خارجه و دفاع آمریکا، اسرار بسیار مهمی ‌را در مورد جنگ علیه سوریه و نقش آمریکا در به قدرت رسیدن و شکل‌گیری گروه تروریستی داعش فاش کرد. اسناد یاد شده ثابت می‌کرد واشنگتن در جریان به‌وجود آمدن گروه تروریستی «داعش» و تلاشش برای تشکیل عمارتی برای خود در شرق سوریه و غرب عراق قرار داشت و توسط لیبی تسلیحات در اختیار این گروه تروریستی قرار داد.

تروریست‌های خونخوار و جنایتکار آمریکایی همچنین از گروهک تروریستی منافقین هم دفاع می‌کنند و با پررویی و وقاحت جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند؛ درحالی که کشورمان قربانی اصلی تروریسم در دنیاست و همواره در مبارزه با تروریسم و گروهک‌های تروریستی پیشگام بوده و شهدای زیادی را در این راه تقدیم کرده است.

سردمداری تروریسم جهانی

تروریست‌های آمریکایی بیش از ۱۷ هزار مرد و زن و کودک بیگناه ایرانی را به خاک و خون کشیدند و همچنان تحت حمایتهای دولت آمریکا و برخی هم‌پیمانان غربی آن به فعالیت‌های تروریستی خود ادامه می‌دهند.

جالب است! روزنامه آمریکائی واشنگتن‌پست به ارتباط نزدیک جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق ترامپ با گروهک تروریستی منافقین اشاره کرده و گفته که بولتون با تلاش‌هایش در سال ۲۰۱۲ توانست نام این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا خارج کند.

نشریه نیوزویک هم ضمن گزارشی، فهرستی را از برخی مقامات آمریکایی از جمله «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید و «رودی جولیانی»، وکیل شخصی دونالد ترامپ که از گروهک تروریستی منافقین پول دریافت کرده‌اند، منتشر کرد.

آمریکا حتی در سال ۱۳۹۴ که عربستان سعودی و هم‌پیمانانش با استفاده از جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی به یمن حمله کرده و هزاران غیر نظامی‌ یمنی را کشتند، از همان ابتدای جنگ از ائتلاف سعودی در قالب فروش تسلیحات و سوخت‌رسانی هوایی به جنگنده‌های ائتلاف حمایت کرد.

ترامپ همچنین ماجرای قتل جمال خاشقجی خبرنگار منتقد رژیم حاکم بر عربستان را آنقدر بی‌اهمیت می‌دانست که در آن دوره دست از تجارت تسلیحاتی با عربستان سعودی برنداشت و همواره می‌خواست ارتباط با رژیم سعودی را ادامه دهد.

این موارد ذکر شده تنها قسمت کوچکی از کارنامه سیاه «تروریسم‌پروری» و «تروریسم جهانی» آمریکا در چند سال اخیر است. دولت آمریکا از سومالی در آفریقا تا نیکاراگوئه در آمریکای لاتین و کوبا و در خاورمیانه از افغانستان تا عراق، سوریه، لبنان، یمن و در صدر آن جمهوری اسلامی ایران «ترور» را به نام خودش ثبت کرده است، اما وقتی که اقدامات تروریستی دولت این کشور در سطح جهان افزایش می‌یابد؛ به همان میزان هم فعالیت سازمان‌های نظامی و سیاسی وابسته آن برای متهم کردن کشورهای دیگر به حمایت از تروریسم گسترش می‌یابد.!

سردمداری تروریسم جهانی

اما آمریکا باید تا امروز متوجه این واقعیت شده باشد که جمهوری اسلامی ایران طی دهه‌های گذشته سمت‌وسو دادن‌های دروغین و ریاکارانه آمریکا در زمینه‌های مربوط به دمکراسی و حقوق بشر را به خوبی می‌داند و از دست چدنی با پوشش مخملی آنها آگاه است.

ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و تعدادی از همرزمانش در خاک عراق آخرین تلاش دولت آمریکا پس از شکست‌های مفتضحانه‌اش در خاورمیانه بود. این ترورهای هدفمند نه تنها نتوانست ترامپ را به اهدافش برساند بلکه بیشتر متضرر شد.

پس از این ترور ظالمانه و حرکت احمقانه رژیم آمریکا، ملت جمهوری اسلامی ایران با رهبری انقلابی حضرت امام خامنه‌ای همچون گذشته متحد و منسجم شده در حالی که ترامپ با محاکمه استیضاح در کشورش به شدت دچار تفرقه شده و هیچ آبرویی در جهان ندارد و هر روز متزلزل می‌شود و در مقابل جایگاه ایران در منطقه به شدت تقویت شده است.

استیصال آمریکا در ترور سردار سلیمانی آنقدر مشهود بود که رهبر انقلاب اسلامی در خطبه نماز جمعه (۹۸/۱۰/۲۷) با اشاره به اینکه این مدل از جنایت یعنی ترور رهبران مقاومت تا پیش از این مخصوص رژیم صهیونیستی بود، گفتند: «البته آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان جنایات و کشتار زیادی کرده‌اند اما این بار رئیس‌جمهور آمریکا به زبان خودش اعتراف کرد «ما تروریست هستیم»، که رسوایی‌ای بالاتری از این وجود ندارد.

ایشان تاکید کردند: آن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند؛ آنها همان افراد هستند تفاوتی نمی کنند، فقط لباس خود را تغییر می دهند. دست چدنی دارند که پوشش مخملی را بیرون می آورد و خود را نشان می دهد و گرنه باطن همان باطن است و هیچ تفاوتی ندارد؛‌ آنها نمی توانند کسانی باشند که به آنها اطمینان کنیم.»

گزارش از سمانه حسن‌خانی

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها