لزوم بازگشت به حوزه اندیشه و هنر اسلامی در فعالیت‌های هنری

عبدالرحیم سعیدی‌راد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با هنر آمیخته است، گفت: حوزه اندیشه و هنر اسلامی بعد‌ها به نام «حوزه هنری» تغییر نام پیدا کرد و معتقدم که امروز مسئولان و هنرمندان باید به فضای اجرایی هنر برگردند و راه خود را پیدا کنند.
کد خبر: ۴۰۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ - 30June 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «عبدالرحیم سعیدی‌راد» نویسنده و شاعر با اشاره به راه‌های نرفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: زبان هنرمند همه فهم است و هنرمند هم همه اقشار جامعه را در برمی‎گیرد مانند بسیاری از روحانیون که شاعرند و حتی بنده روحانی سراغ دارم که هم مسجمه ساز است و هم شاعر.

وی باتاکید براینکه زبان هنر از اندیشه افراد نشأت می‌گیرد، افزود: هنر امری ذاتی و زاییده اندیشه است و هر کسی اندیشه‌اش را در قالب اثر خود از تابلوی نقاشی گرفته تا یک قطعه شعر بروز می‌دهد.

این شاعر کشورمان به آمیخته بودن انقلاب اسلامی با هنر اشاره کرد و ادامه داد: یک نکته جالب در زمان ورود امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ این بود که پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم سرود «خمینی ای امام» و «برخیزید ای شهیدان» خوانده شد و این به معنای شروع هنرمندانه انقلاب اسلامی است.

این نویسنده در رابطه با کم کاری‌های صورت گرفته در تبیین ماهیت انقلاب و هنر انقلاب اسلامی گفت: من معتقدم که اگر زمینه و بستر لازم فراهم شود موضوع هم برای مردم تبیین خواهد شد مثلاً از حماسه گوهرشاد تا به امروز ۸۵ سال می گذرد و در این سال‌ها حتی به اندازه انگشتان یک دست هم درباره این موضوع شعر گفته نشده است اما ما خودمان فراخوان دادیم و دوباره موضوع را مطرح کردیم و بدین ترتیب کتاب اول چاپ شد.

سعیدی‌راد با انتقاد از اینکه نظام آموزش و پرورش ما اداری برخورد کرده و نه هنری گفت: مدارس پول می‌گیرند که به دانش آموزان صرفاً آموزش دهند و اگر پولی نباشد هیچ ذوقی برای کمک به دانش آموز و یا هنرجو ندارند درصورتیکه اگر از این حالت خارج شویم ذات هنرمندی هم در دانش آموزان ما پرورش پیدا می‌کند.

شاعر حوزه انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر کسانی که در رأس قرار دارند از معلم گرفته تا افراد در وزارتخانه‌ها عاشق و دغدغه‌مند نباشند نمی‌توانند ارتباط درستی با جامعه هنری و مردم برقرار کنند.

سعیدی‌راد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با هنر آمیخته است، گفت: حوزه اندیشه و هنر اسلامی بعدها به نام «حوزه هنری» تغییر نام پیدا کرد و معتقدم که امروز مسئولان و هنرمندان باید به همان حرف‌هایشان و به فضای اجرایی هنر برگردند و راه خود را پیدا کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار