آسمانی‌های دهم تیر در یزد

دلیرمردان یزدی در دوران دفاع مقدس با حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل، از اسلام و کشور اسلامی جانانه دفاع کردند و کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند و در این راه پر افتخار شهدای بسیاری را تقدیم کردند.
کد خبر: ۴۰۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ - 30June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهیدان «رحمت اله غلامی قاسمی»، «منوچهر فرهادی اردکانی»، «بمانعلی دهقانی فیروزآبادی»، «محمد مسافری» و « احمد فتاحی حسن آباد» شهدایی از استان یزد هستند که در دهمین روز تیر به خیل کاروان شهیدان پیوستند.

شهید «رحمت اله غلامی قاسمی»

ستارگانی از استان یزد که در دهمین روز از تیرماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید «رحمت اله غلامی قاسمی» در بیست و نهم مرداد 1349، در شهرستان یزد دیده به جهان گشود. پدرش رمضان، كارگر بود و مادرش عصمت نام داشت. دانش آموز دوم راهنمایی بود. در كارخانه كارگری می‌كرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دهم تیر 1366، با سمت كمك آرپی‌جی‌زن در سردشت هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به سر و دست، شهید شد. پیكر او در گلزار شهدای محله نعیم آباد تابعه زادگاهش به خاك سپرده شد.

شهید «منوچهر فرهادی اردکانی»

ستارگانی از استان یزد که در دهمین روز از تیرماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید «منوچهر فرهادی اردکانی» در یکم  مهر 1349، در شهرستان اردكان دیده به جهان گشود. پدرش محمدرضا (فوت1354) كشاورزی می‌كرد و مادرش شهربانو نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. پاسدار وظیفه بود. دهم تیر 1367، با سمت تك تیرانداز در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت تركش به سر، شهید شد. پیکر او را در گلزار شهدای زادگاهش به خاك سپردند.

شهید «بمانعلی دهقانی فیروزآبادی»

ستارگانی از استان یزد که در دهمین روز از تیرماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید «بمانعلی دهقانی فیروزآبادی» در چهارم آبان 1342، در محله فیروزآباد از توابع شهرستان میبد به دنیا آمد. پدرش حسینعلی، كشاورز بود و مادرش زهرا نام داشت. تا دوم ابتدایی درس خواند. كارگری و كشاورزی می‌كرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. دهم تیر 1363، با سمت آرپی‌جی‌زن در سردشت توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به پهلو، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

شهید «محمد مسافری»

ستارگانی از استان یزد که در دهمین روز از تیرماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید «محمد مسافری» در بیست و پنجم شهریور 1345، در شهرستان تفت به دنیا آمد. پدرش غلامحسین كشاورزی می‌كرد و مادرش بی بی صغری نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. دهم تیر 1366، با سمت معاون فرمانده گروهان در مریوان هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت تركش كاتیوشا به سر، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای گرمسیر زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت نامه شهید:

شما ای برادران و خواهرانم سعی كنید پاسدار اسلام و خون شهیدان باشید و فرزندان خود را خوب تربیت كنید چون این عزیزان آینده سازان این مملكت اسلامی هستند.

شهید «احمد فتاحی حسن آباد»

ستارگانی از استان یزد که در دهمین روز از تیرماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید «احمد فتاحی حسن آباد» در سوم فروردین 1347، در روستای حسن­ آباد از توابع شهرستان اشكذر به دنیا آمد. پدرش بمانعلی، كشاورز بود و مادرش ربابه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. كارگر كارخانه بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. دهم تیر 1367، با سمت آرپی‌جی‌زن در شلمچه بر اثر اصابت تركش به دست و پهلو، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها