مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

جایگاه  ارزش‌های دفاع مقدس باید در فرهنگ و تاریخ  آیندگان کشور ما ماندگار شود

سرهنگ حجت‌الله ناصرپور گفت: جایگاه رفیع ارزش‌های دفاع مقدس باید در فرهنگ و تاریخ ما برای آیندگان این کشور ماندگار شود زیرا هویت ملی و دینی ایرانیان است و رسالت سنگین ادبیات معاصر، تلاش برای ماندگاری ساختار فرهنگی، اجتماعی متکی به  این ارزش‌هاست.
کد خبر: ۴۰۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ - 30June 2020

به‌ گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت الله ناصرپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس شهرستان بروجرد که با حضور فرماندار ویژه شهرستان بروجرد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: یاد و خاطره ۱۳۵۱ شهید این شهرستان را گرامی میداریم و متواضعانه از ایثار و از خودگذشتگی دو هزار و ۴۳۵ تن جانبازان این دیار سپاسگذاریم که با گذشتن از مال و جان و دارایی‌های گرانسنگ خود، آرامش و آسایش را به مردم ارزانی داشتند.

وی افزود: آنچه که در جامعه به پیش بینی رفتار و شکل گیری رفتار جمعی و جهت دهی به آن نقش اساسی دارد، ارزش‌های جامعه است و در جامعه اسلامی ما جایگاه ارزش‌های اجتماعی برآمده از مکتب شهیدان است که تحت عنوان ارزش‌های دفاع مقدس از آن نام برده می‌شود.

ناصرپور تصریح کرد: جایگاه رفیع ارزش‌های دفاع مقدس بایستی در فرهنگ و تاریخ ما برای آیندگان این کشور ماندگار باشد، زیرا هویت ملی دینی ایرانیان است و رسالت سنگین ادبیات معاصر، تلاش برای ماندگاری ساختار فرهنگی، اجتماعی متکی به این ارزش هاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: امنیت ملی کشور، سیاست‌های اقتصادی، سیاست‌های اجتماعی و فرهنگی، شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی و بازسازی دولت شرعی و اسلامی که زمینه سازی ظهور، ولی الله الاعظم (عج) است با ماندگاری این ارزش‌ها تحقق پیدا خواهد کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان گفت: مردان و زنانی که تجربه تکرار نشدنی هشت سال دفاع مقدس را آفریدند، چنان اهمیت و وزنی برای ارزش‌های دفاع مقدس قائل بودن که بهترین‌های زندگی خود را فدای آن کردند، امروز ما در چهلمین سال دفاع مقدس، بایستی تلاش کنیم فضای شهرمان و فضای اندیشه مان معطر به آن همه زیبایی و معنویت بی نظیر دوران شود.

ناصرپور ادامه داد: امروز به علت ضعف‌هایی که در حلقه‌های مدیریتی داریم و از آنجا که مدیریت جهادی در بطن کار کمتر مشاهده می‌شود، شرعی شدن دولت و قرار گرفتن سهم ارزش‌ها در حوزه‌های آموزشی و تربیت نسل آینده انقلاب اسلامی با دشواری هائی مواجه شده است و ضروری است این نقص درگام دوم انقلاب اسلامی با لبیک جوانان این سرزمین به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برطرف شود.

وی افزود: اگر نواقص با مدیریت جهادی که ارزشی اساسی و برآمده از تجربه هشت سال دفاع مقدس برطرف نشود، حرکت‌های خزنده‌ای که در تلاش است ارزش‌های ما را تشریفاتی و شعاری کند به مثابه سیلی بنیان کن و نامرئی منجر به سر درگمی هویتی برای جوانان نسل‌های متمادی انقلاب اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار