مراسم گرامیداشت شهید «محمدابراهیم رشید» در قم برگزار شد+ تصاویر

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت مدافع حرم «محمدابراهیم رشید» با حضور مسئولان و قشر‌های مختلف مردم در مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ - 01July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت مدافع حرم «محمدابراهیم رشید» با حضور جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان رده‌های نیرو‌های مسلح، پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهدا، همرزمان شهیدان و قشر‌های مختلف مردم در مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام «حسین جوشقانیان» از اساتید حوزه با بیان اهمیت مقام شهید و شهادت، به تبیین ویژگی‌هایی از شهید محمدابراهیم پرداخت و اظهار داشت: این شهید بزرگوار بدلیل رسیدن به توحید عملی، به مقام محبت، تعلق گریزی و بصیرت انقلابی رسیده بود.

وی وصیتنامه شهید رشید را مورد اشاره قرار داد و افزود: عمق بصیرت شهیدان والامقام در وصیتنامه‌هایشان مشخص می‌شود و عصاره سفارش شهدا، این بود که نایب امام زمان (عج) را تنها نگذارید.

این مراسم با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و تجلیل از خانواده شهید رشید همراه بود و مرثیه‌سرایی مهدی سلحشور و حضور پرچم متبرک آستان قدس رضوی در مراسم، حال و هوای مراسم گرامیداشت شهید را با عطر و بوی دهه کرامت گره زد؛ سپس حاضران در مراسم با حضور بر سر مزار شهید رشید در قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) با آرمان‌های این شهید عزیز و دیگر شهیدان والامقام تجدید میثاق کردند.

«محمدابراهیم رشید» فرزند غلامعلی اصالتاً اهل روستای صرم قم بود و بار‌ها برای دفاع از حرم اهل‌ بیت (ع) در سوریه حضور یافته بود.

وی روز یکشنبه ۱۰ تیر سال ۹۷ در سن ۳۲ سالگی در حین انجام مأموریت مستشاری در تدمر سوریه به همرزمان شهیدش پیوست و پیکر پاکش در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها