مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت حفظ استقلال دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس که به عنوان یک تشکیلات مردم نهاد با انگیزه بالای پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اختیار شکل گرفته باید خوداتکا باشد و استقلال آن غیرتمندانه حفظ شود.
کد خبر: ۴۰۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ - 02July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «علی ابراهیم‌زاده» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان گناباد با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی دیدار کرد.

ابراهیم‌زاده در این دیدار گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان گناباد در راستای مقابله با ویروس کرونا، ثبت و ضبط خاطرات شفاهی رزمندگان، تولید فیلم کوتاه، تکمیل یادمان شهدای گمنام و ساخت پردیس شهدای معراج ارائه کرد.

وی در پایان آمادگی این دفتر را برای هر چه باشکوه برگزار کردن ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همچنین مأموریت‌های دفتر نمایندگی حفظ آثار گناباد اعلام کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در ادامه این دیدار در سخنانی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان گناباد اظهار داشت: قطعاً فعالیت‌های صورت گرفته با عنایت اولیای دین و زیر نظر آنان انجام شده است.

ضرورت حفظ استقلال دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس

وی در ادامه، عملکرد دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها را مورد بررسی قرار داد و افزود: اقدامات خوب و ارزشمندی که توسط دفاتر نمایندگی حفظ آثار در سطح استان صورت گرفته بیانگر آن است که می‌توان با تکیه به ظرفیت‌های محلی گام‌های مؤثری در جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت برداشت.

این مسئول تصریح کرد: اقداماتی که در شهرستان گناباد انجام گرفته حداقل در 15 شهرستان دیگر استان با محوریت دفاتر نمایندگی از طریق جلب مساعدت و مشارکت محلی و بکار بردن توانمندی‌های مردمی و ورود به عرصه‌های مختلف صورت گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها بالاترین ظرفیت است. این فرصت را باید غنیمت شمرد. این تشکیلات مردم نهاد که با انگیزه بالای پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اختیار شکل گرفته باید خود اتکا باشد و استقلال آن غیرتمندانه حفظ شود.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: با گذشت یکسال‌و‌نیم از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها تا کنون هیچ بودجه‌ای از طریق استان به آنها واگذار نشده و افرادی که مسئولیت این دفاتر را بر عهده گرفتند، توانستد از محل اعتبارات محلی بودجه لازم را برای اجرای مأموریت‌ها تأمین کنند.

وی در ادامه به ضرورت تقویت شورای دفاتر نمایندگی حفظ آثار تأکید کرد و ابراز داشت: شورای دفاتر نمایندگی حفظ آثار اولین ساختاری است که باید مورد توجه قرار گیرد. هر چه بیشتر بر انسجام شورای دفاتر نمایندگی تمرکز شود اجرای مأموریت‌ها با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

ضرورت حفظ استقلال دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش سپاه پاسداران را یکی از ساختارهای اساسی در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و بیان داشت: سپاه پاسداران در ترویج فرهنگ دفاع مقدس محور و زیر ساخت است و تنها دستگاهی به شمار می‌رود که برای حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها دارای ساختار است. سپاه پاسداران بواسطه انقلابی‌گری برای خود تکلیف ایجاد کرده و خود را موظف می‌داند در این حوزه ورود پیدا کند؛ بر همین اساس دفاتر نمایندگی حفظ آثار باید با سپاه پاسداران حداکثر همکاری را داشته باشند.

وی به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در استان شورای هماهنگی حفظ آثار و ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تلفیق شدند. رونق بخشیدن به شورای هماهنگی حفظ آثار و ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مأموریت دفاتر نمایندگی را در شهرستان‌ها تسهیل می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به احداث پردیس شهدای معراج کشور در گناباد اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به برگزاری کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی در سال 1400 باید از این ظرفیت برای آغاز عملیات اجرایی احداث پردیس معراج شهدای کشور به عنوان یک اولویت استفاده کرد. جهت سرعت بخشیدن به احداث این مجموعه می‌توانید از تجاربی که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در راستای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان کسب کرده استفاده کنید.

یوسفعلی‌زاده افزود: باید طراحی پردیس شهدای معراج کشور مبتنی بر جغرافیای شهرستان گناباد باشد تا ماندگار شود و از نظر فرهنگی مورد پذیرش مردم قرار گیرد.

این مسئول تکمیل و احداث یادمان شهدای گمنام شهرستان گناباد را ضروری دانست و ادامه داد: یکی از ماموریت‌هایی که باید به آن توجه ویژه داشت ساخت یادمان شهدای گمنام شهرستان گناباد است. با توجه به برگزاری کنگره شهدا و همچنین چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید یادمان‌های شهدای گمنام این شهرستان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

ضرورت حفظ استقلال دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس

وی در پایان گفت: اجرای مأموریت‌ها و پیگیری اقدامات در گناباد روند خوبی را دنبال کرده است که باید به آن عمق بخشید. حضور دفتر نمایندگی حفظ آثار در فضای مجازی، ورود به عرصه تبلیغات شهری، گرامیداشت مناسبت‌ها، مشارکت در برگزاری یادواره‌ها، نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان و کمیته‌های کنگره لازم و ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار