نواب:

حج ابراهیمی دشمن‎‌شکن و عامل تحول است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه حج ابراهیمی دارای شاخصه‌های بسیار تاثیرگذاری در عرصه بین‌المللی است، گفت: اگر حج ابراهیمی به درستی برگزار شود، تاثیر آن در جهان برای همگان نمایان خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ - 03July 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در ویژه برنامه جلوه‌های حج در سیره امام رضا (ع) که به صورت مجازی برگزار شد، به بیان ویژگی‌های اقتدار اسلامی و عزت مؤمنانه در حج در کلام امام الرضا (ع) پرداخت و تعیین شعار حج ۹۹ با عنوان «حج معنویت، همبستگی و اقتدار اسلامی» را در همین راستا برشمرد.

وی با بیان اینکه اقتدار اسلامی و عزت مومنانه به معنی شکست ناپذیری مستحکم و با صلابت است، اظهار داشت: حج در صورتی که با واقعیت و حقیقت خود انجام شود، دشمن شکن و سرنوشت ساز خواهد بود. شما ملاحظه می‌کنید وقتی حضرت رضا (ع) در زمان حاکم عباسی مامون خواستند، نماز استسقاء بجا بیاورند، به قدری این نماز شورانگیز و پر اثر بود که مامون نتوانست آن را تحمل کند و درخواست کرد امام (ع) از میانه راه باز گردند. این در حالی بود که این عبادت غیرواجب با حضور مردم یک شهر برگزار شد، اما حج یک عبادت واجب، فراگیر و جهانی است. اگر حج ابراهیمی به درستی برگزار شود، جهانیان تاثیر آن را به خوبی خواهند دید.

سرپرست حجاج ایرانی به گوشه‌ای از عوامل اقتدار در حج و علل تشریع آن پرداخت و یادآور شد: تفقه از جمله عوامل اقتدار حج است، زیرا تفقه، همان دانش و دریافت کامل معارف اقتدار ساز به شمار می‌آید، همچنین اگاهی و رسیدگی به نیازها و برنامه‌های مسلمانان در جهان اسلام.

وی، پاکسازی روحی و حرکت بسوی نور الهی را از دیگر عوامل و پایه‌های اقتدار و عزت بخشی به جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: در همین راستا امام مجتبی (ع) می‌فرماید: «وَ إِذَا أَرَدْتَ عِزّاً بِلَا عَشِیرَةٍ وَ هَیْبَةً بِلَا سُلْطَانٍ فَاخْرُجْ مِنْ ذُلِّ مَعْصِیَةِ اللَّهِ إِلَی عِزِّ طَاعَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؛ اگر طالب عزت و اقتدار هستی به دنبال اطاعت از خداوند باش».

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه اقتدار ظاهری هرگز پایدار نیست، ادامه داد: همانگونه که اقتدار کمونیست‌ها ماندگار نبود، حاکمیت لیبرال دموکراتیک نیز ماندگار نخواهد بود و این درماندگی آنان به دلیل فاصله گرفتن از حقایق هستی است. امام رضا (ع) در این زمینه می‌فرماید: «إنه لیس بین الله و بین أحد قرابة و لاینال أحد ولایة الله إلابالطاعة ولقد قال رسول الله (ص) لبنی عبدالمطلب ایتونی بأعمالکم لابأحسابکم وأنسابکم ...» دسترسی به ولایت الله و اقتدار جز با اطاعت و عمل به دستور و فرامین الهی ممکن نیست، از این‌رو است که امام راحل عظیم الشان آنچه را بیان می‌کردند، مقتدرانه نیز به آن عمل می‌کرد، چون ایشان عبد الهی بود.

وی یادآور شد: اقتدار واقعی همان است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر پاسخ نامه رئیس جمهور آمریکا و همچنین درخواست رؤسای کشورهای اروپایی واکنش نشان داد و درخواست ترامپ را نپذیرفت و اعلام کرد که او را شایسته پاسخ نمی‌دانم و این اقتدار در سایه عمل به دستورات الهی برای رهبر جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها