مرندی:

آمریکا با حمایت از گروه‌های تروریستی باعث نابودی کشورهای منطقه شد

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: آمریکایی‌ها با استفاده از «جنگ‌های کثیف» و حمایت از گروه‌های تروریستی باعث نابودی تعدادی از کشور‌های منطقه و کشته شدن تعداد زیادی از افراد بیگناه شده‌اند.
کد خبر: ۴۰۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ - 03July 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمد مرندی کارشناس مسائل آمریکا در مصاحبه با «رادیو گفت‌وگو» با بیان اینکه نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا موضوعی نیست که در حال حاضر کسی بتواند آن را انکار کند، اظهار داشت: متاسفانه برخی در داخل کشور بین سیاست خارجی و سیاست داخلی آمریکا تفکیک قائل می‌شوند و فکر می‌کنند که آمریکا در داخل این کشور حقوق بشر را رعایت می‌کند در حالیکه در واقعیت حقوق بشر در سیاست داخلی و خارجی این کشور نقص می‌شود و آن‌ها فقط به حقوق مجموعه‌ای به «آنگلوساکسون ها» توجه می‌کنند.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان این که آمریکایی‌ها با استفاده از جنگ‌های کثیف و حمایت از گروه‌های تروریستی زمینه‌ساز نابودی تعدادی از کشور‌های منطقه از جمله لیبی، یمن، عراق و افغانستان شده‌اند، گفت: اقدامات ضد بشری آمریکا فقط معطوف به مسلمانان نیست چنان که می‌بینیم سال‌ها است که مردم ونزوئلا و کوبا نیز یا تحریم‌های سنگین آمریکا روبرو هستند آن‌ها در واقع می‌خواهند مردم این کشور‌ها را از طریق تحریم‌ها به زانو درآورند.

مرندی تصریح کرد: جنایت‌های آمریکا در ویتنام بسیار مشهور است، از سوی دیگر اقدام این کشور در بمباران شیمیایی ژاپن را نیز نباید از یاد برد.

وی همچنین به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها باعث شده که تعدادی از انسان‌ها جان، شغل و زندگی‌شان را از دست بدهند.

این استاد دانشگاه در ادامه به حمایت آمریکا از صدام در طول هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: صدام در چندین عملیات اقدام به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه رزمندگان ایرانی کرد، این سلاح‌های شیمیایی توسط اروپایی‌ها در اختیار صدام قرار داده شده بود و آمریکایی‌ها اطلاعاتی را در مورد نیرو‌های ایرانی به دولت بعثی عراق داده بودند تا صدام مکان استقرار این رزمندگان را مورد بمباران قرار دهد و از طرف دیگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اجازه ندادند که صدام در شورای امنیت در این زمینه محکوم شود آن‌ها حتی تلاش کردند که حمله شیمیایی شلمچه را گردن خود ایران بیندازند به مانند اتفاقی که در سوریه به دنبال آن بودند.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه پاره‌ای از مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف به خاطر تحریم‌ها است و تحریم‌ها خود یکی از موارد مسلم نقض حقوق بشر است، افزود: شاید مردم ایران بیشتر از کشور‌های دیگر از نزدیک با موارد نقض حقوق بشر از سوی آمریکا مواجه شده‌اند.

مرندی در پایان صحبت‌های خود در این برنامه رادیویی تاکید کرد: دنیا در حال دگرگونی است، دولت آمریکا نیز با شرایط سختی رو به رو است چرا که دیگر افکار عمومی به راحتی ادعا‌های این کشور در زمینه حقوق بشر را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها