مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان گناباد خبر داد؛

افتتاح یادمان شهدای گمنام شهرهای «بیدخت» و «کاخک» در سال‌جاری

علی ابراهیم‌زاده از افتتاح یادمان شهدای گمنام شهرهای بیدخت و کاخک در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۰۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ - 04July 2020

«علی ابراهیم‌زاده» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد به تشریح فعالیت‌های این دفتر پرداخت و اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا نشست هم‌اندیشی جهت مقابله با این ویروس در شهرستان برگزار شد که با توجه به کمبود ماسک مقرر شد که تولید این کالای بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: با محوریت دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس و همکاری بسیج سازندگی ناحیه مقاومت گناباد، 2 کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی شد که با تامین 280 میلیون تومان اعتبار از سوی خیرین، نسبت به تهیه مواد اولیه ماسک اقدام شد.

وی افزود: تا کنون 70 هزار ماسک در این 2 کارگاه تولید شده است که از این تعداد 17 هزار ماسک بین محرومین شهرستان توزیع و مابقی در اختیار اقشار مختلف مردم قرار گرفته است.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان گناباد ادامه داد: در راستای مقابله با این ویروس، عملیات گندزدایی و ضدعفونی، هفت منطقه روستایی و یک منطقه شهری توسط بسیجیان و پیشکسوتان دفاع مقدس انجام شده است.

ابراهیم‌زاده در خصوص برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان گناباد گفت: با مساعدت 14 نفر از خیرین از نیمه شعبان تا نیمه ماه مبارک رمضان، 322 بسته معیشتی به نیابت از 322 شهید شهرستان و مزین به تصاویر شهدا با اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان تهیه و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) بین نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته، از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان گناباد یک باب ساختمان جهت استقرار دفتر نمایندگی حفظ آثار به این مهم اختصاص پیدا کرد که در هفته جاری با حضور جمعی از مسئولین محلی، این دفتر افتتاح می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان گناباد در خصوص فعالیت‌های هنری این دفتر ابراز داشت: چهار فیلم کوتاه که به نقش شهرستان گناباد در دفاع مقدس پرداخته تولید و آماده پخش از سیمای استانی است. همچنین تولید 2 فیلم کوتاه با موضوع پیشتیبانی رزمی مردم شهرستان از دفاع مقدس آغاز شده است.

ابراهیم‌‌زاده ادامه داد: با هماهنگی که با سپاه ناحیه مقاومت شهرستان صورت گرفته عملیات «الی‌بیت‌المقدس» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بازسازی می‌شود.

وی در خصوص احصا خاطرات شفاهی رزمندگان دفاع مقدس شهرستان گناباد گفت: این شهرستان دارای 6 هزار و پانصد رزمنده دفاع مقدس است که کار ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس آنها توسط دفتر نمایندگی حفظ آثار آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال در این حوزه پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان گناباد افزود: در راستای احیای فریضه امر به معروف و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، اجرای برخی اقدامات فرهنگی در پارک‌ها و محلات شهرستان در دستور کار دفتر نمایندگی حفظ آثار قرار گرفته است. اقامه نماز در بوستان‌های سطح شهر و دیدار اعضای پایگاه‌های مقاومت محلات با پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس شهرستان با هدف معرفی آنها به عنوان افتخارآفرینان محلات و احصا خاطرات این عزیزان از جمله این اقدامات است.

ابراهیم‌زاده بیان داشت: تا کنون جلساتی ویژه نامگذاری معابر شهری و روستایی با حضور شهرداران و بخشداران گناباد، کاخک و بیدخت برگزار شده که نصب المان شهدا در هر یک از مناطق و محلاتی که یادواره شهدا در آن برگزار خواهد شد از مصوبات این جلسه بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان گناباد میزبان 14 شهید گمنام دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: سفت‌کاری یادمان‌ شهدای گمنام شهرهای بیدخت و کاخک به پایان رسیده است. به منظور تسریع در تکمیل این دو یادمان، با برگزاری جلساتی مقرر شده یادمان شهدای گمنام شهرهای بیدخت و کاخک در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری برسد.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان گناباد در پایان گفت: به منظور احداث پردیس معراج شهدای کشور با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته طی چند روز آینده نامه واگذاری زمین از سوی شهرداری شهرستان صادر و در ادامه اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها