وصیت بسیجی شهید «کاظم کاوه»؛

توصیه شهید «کاوه» برای سربلندی در آزمون‌های الهی

در متن وصیت‌نامه بسیجی شهید «کاظم کاوه» در خصوص توجه به آخرت آمده است: «دنیا جای ماندن نیست بلکه مکانی برای آزمایش‌های کوچک و بزرگی است که سرنوشت اصلی انسان را تعیین می‌کند. مراقب باشید که این آزمایش‌ها را به نحو احسن بگذرانید.»
کد خبر: ۴۰۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ - 04July 2020

به گزارش خبر‌نگار ساجد، بسیجی شهید «کاظم کاوه» بیستم مهر سال ۱۳۴۷ در تهران چشم به جهان گشود. وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در تاریخ بیست و دوم اسفند سال ۱۳۶۳ در جزیره «مجنون» عراق بر اثر اصابت ترکش به سرش شهید شد. مزار او در بهشت زهرای تهران واقع شده است.

دنیا جای ماندن نیست

دنیا جای ماندن نیست

دنیا جای ماندن نیست

در ادامه نامه شهید کاوه به خانواده خود را می‌خوانید:

«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ‌اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

با عرض سلام حضور مبارک بقیه‌الله و نایب بر حقش امام خمینی اینک برای هجرتی بزرگ و تحولی عظیم آماده می‌شویم، تحولی بزرگتر از تحول اول. امیدوارم در این راه بتوانم از مهاجرین فی سبیل الله باشم و خدای تعالی این مهاجرت را از من بپذیرد.‌ای عزیزان خود را آماده سازید که این هجرت برای همه هست. هجرتی بزرگ که هیچکس را از آن گریزی نیست و چه بهتر که این هجرت با عشق و ایثار جان در راه خدا توأم باشد.

عزیزانم، دنیا جای ماندن نیست بلکه مکانی برای آزمایش‌های کوچک و بزرگی است که سرنوشت اصلی انسان را تعیین می‌کند. مراقب باشید که این آزمایش‌ها را به نحو احسن بگذرانید.

خدا را شکر می‌کنیم که بر ما منت گذاشت، ما را مسلمان به دنیا آورد و شیعه پروراند و سپاسگزاریم که توانستیم از جهل و تاریکی به نور و روشنایی برسیم؛ و برادران و خواهرانم تا آنجا که می‌توانید نمازهایتان را به جماعت بخوانید و در راهپیمایی‌ها که از طرف مسئولین جمهوری اسلامی ترتیب داده شده، شرکت کنید و همواره به یاد خدا باشید.

به خانواده شهدا احترام بگذارید و آن‌ها را نور چشم خود بدانید.

شهیدان زنده را عبادت کنید و تا آنجا که می‌توانید با اعمالتان معلولین، مجروحین، خانواده شهدا و امت حزب‌الله را شاد و راضی نگهدارید.

همیشه با دید معنوی به اطراف و اشخاص بنگرید. فریب ظاهر دیگران را نخورید و کارهایتان فقط و فقط برای رضای خدا باشد. در بسیج شرکت کنید که به یاری خدا پیروزید. قرآن بخوانید و به آن عمل کرده و به دیگران بیاموزید. در حق‌الناس دقت کنید تا خدای نکرده حقی را از کسی ضایع نسازید. در حق خود نیز دقت کنید و متجاوز را به‌جای خود بنشانید. نه حق دیگران را بگیرید و نه اجازه بدهید حق شما را بگیرند. به مظلومین کمک کنید و داد آن‌ها را از ظالمین بستانید. هرگز امام را تنها نگذارید؛ و تا آخرین قطره خونتان پشتیبان امام باشید. دعا را از یاد نبرید و به فرمان امام حتماً نماز شب بخوانید. سنگر مساجد را خالی نگذارید و در نماز جمعه شرکت کنید. شیطان را فراموش نکنید که آمریکا خود نوعی شیطان‌پرور است و شیطانی است بزرگ. در مجالس ختم شهدا شرکت کرده، جهاد را بر دیگر کار‌ها مقدم بشمارید. به گفتار ولایت فقیه گوش فرا دهید و به جمهوری اسلامی خدمت کنید. شما تا آنجا که می‌توانید کار دیگران را راه بیاندازید.

مادر و پدر عزیزم، حق خود را بر من حلال کنید که نتوانستم آنچه را که لازم بود در حق شما انجام دهم. دوست دارم شب عروسی من که شب شهادت من است، شیرینی پخش کنید و اگر دلتان برای من تنگ شد، برای مظلومیت امام حسین (ع) گریه کنید و اگر برایتان مقدور بود یک شب زیارتی، عاشورا در خانه‌مان برگزار کنید. من از همه راضی هستم و می‌خواهم هم از دیگران برایم رضایت بطلبید.

دعا به جان امام، رزمندگان اسلام و معلولین و مجروحین را از یاد نبرید.

شهادت نزد من مانند عسل شیرین است. والسلام من الله التوفیق

۱۳۶۳/۱۲/۱۶ کاظم کاوه»

انتهای پیام/ 911

نظر شما
پربیننده ها