مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی:

باید به موضوع دفاع مقدس با اخلاص پرداخته شود

حجت‌الاسلام سرایی گفت: باید به موضوع دفاع مقدس با اخلاص پرداخته شود و دفاع مقدس و شهدا برای مردم شناسانده شود.
کد خبر: ۴۰۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ - 04July 2020

باید به موضوع دفاع مقدس با اخلاص پرداخته شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، امروز نشست صمیمی با اهالی قلم و نویسندگان دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجف‌قلی‌زاده سرایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سرهنگ جلیل وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و تعدادی از نویسندگان دفاع مقدس برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در این نشست با اشاره به اینکه یکی از کرامت‌های انسان نوشتن است، اظهار داشت: توانایی نوشتن یکی از عنایات خداوند به بشر است چراکه اگر نوشتن نبود موجودات زمینی تا به این میزان به پیشرفت و توسعه دست نمی‌یافتند و انسان‌ها با همین قلم و بیان توانستند جهان را تسخیر کنند.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجف‌قلی‌زاده سرایی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد (ص) در مورد اهمیت قلم ادامه داد: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: «دانش را می‌توان با نوشتن حفظ کرد» و در حدیثی دیگر می‌فرمایند: «جوهر قلم که با آن کتابت انجام می‌گیرد بالاتر از خون شهدا است».

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمایند: «قلمی فایده دارد که بیدارگر توده‌های مردم باشد»، افزود: امروز کتاب‌های زیادی نوشته می‌شود که اغلب آنها تاثیری بر مردم ندارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از میان کتب دفاع مقدس تنها بر ۵۱ مورد کتاب تقریظ نوشته‌اند، عنوان کرد: از میان آنها دو کتاب « گلستان یازدهم» و « آب هرگز نمی‌میرد» از جمله کتاب‌هایی هستند که مجموع صفحات این دو کتاب یک هزار و ۵۸ صحفه است و رهبری در عرض ۳۲ روز این دو کتاب را مطالعه کرده‌اند با وجود اینکه که ایشان رهبری دنیای اسلام را برعهده داشته و دغدغه‌های زیادی را دارند.

وی خاطرنشان کرد: تفریظ‌های رهبر انقلاب اسلامی در موضوعاتی مانند ارزش اراده، ایمان، پایداری و ایثار، توجه به کمالات انسانی و توجه به صدق و صفای همسران شهدا و توجه به قوت‌های ادبی و قلم نویسندگان خلاصه می‌شود و این نشان از توجه ایشان به قلم است.

حجت‌الاسلام سرایی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه بسیار باارزشی است، اظهار داشت: کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس نوشته می‌شود اغلب با هدف رونمایی کتابت می‌شوند و به محتوای آن توجه نمی‌شود بنابراین این کتاب‌ها از ارزش و جایگاه لازم برخوردار نیستند.

وی گفت: «لشکر خوبان» از جمله کتاب‌های خوب حوزه دفاع مقدس است که بارها تجدید چاپ شده و بارها خواندنش شیرین است و بقیه کتاب‌ها نیز باید به این مرحله برسند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی: خاطرنشان کرد: باید به موضوع دفاع مقدس با اخلاص پرداخته شود و دفاع مقدس و شهدا برای مردم شناسانده شود، چرا نباید جوان امروزی، شهدا را نشناسد در حالی که بازیگران و فوتبالیست‌های معروف را در همان نگاه اول می‌شناسند، مردم چرا باید با نام کوچه‌ها و خیابان‌ها فقط شهدا را بشناسند و از عظمت و بزرگی آنها خبر نداشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید دفاع مقدس تحریف شود، عنوان کرد: اگر سریال یا فیلمی ساخته می‌شود که تنها با یک الله‌اکبر خاکریزها سقوط می‌کند این فیلم‌ها دروغ است چرا که برای گرفتن یک خاکریز رزمندگان زیادی پرپر می‌شدند و ارتش عراق یک ارتش با تجهیزات و نیروهای حرفه‌ای بود و ما با یک دشمن واقعی طرف بودیم و اینگونه نبود که به راحتی با آنها جنگید و به پیروزی رسید.

مداد علما از خون شهدا برتر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: پایه اسلام بر روی قلم بنا نهاده شده و ارزش زیادی اسلام به نوشتن و کتابت قائل است، چراکه  یکی از متعارف‌ترین راه‌های انتقال علم، قلم است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری گفت: طبق احادیث مداد علما از خون شهدا برتر است و چرا خداوند علما را با شهدا مقایسه می‌کند دلیل آن وجود یک تناسب و پیوند بین علما و شهدا بوده و این مقایسه اثبات‌کننده این پیوند است.

وی تصریح کرد: علمی که در جهت شهیدپروری و تبلیغ فرهنگ جهاد و شهادت مورد استفاده قرار بگیرد بالاتر از خون شهدا است و گر نه علمی که در مسیر ظلم و ستم به کار گرفته شود نه تنها بالاتر از خون شهدا نیست بلکه خیلی بی‌ارزش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: انبیا، علما و شهدا جزء گروه‌هایی هستند که در قیامت، مقام شفاعت خواهند داشت و این فضیلت نصیب هیچکسی به غیر این گروه نمی‌شود و این نشان می‌دهد قلم چقدر جایگاه و منزلت دارد.

قلم سرچشمه هدایت بشریت و سرچشمه همه آگاهی‌ها است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی، در این دیدار با بیان اینکه ارزش قلم در باورها و اعتقادات جایگاه بسیار والایی است، عنوان کرد: جایگاه قلم آنچنان بزرگ است که سوره‌ای به نام قلم در قرآن وجود دارد.

سرهنگ جلیل وحیدی قلم سرچشمه هدایت بشریت و سرچشمه همه آگاهی‌ها است، وحیدی تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند کسی که سوره قلم را در نمازهای واجب خود تلاوت خداوند او را از فقر نجات می‌دهد و این نشان از جایگاه قلم است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین آیه‌ای که بر پیامبر اسلام(ص) نازل شد با مطلع «اقرا» بود یعنی بخوان و این نشان از اهمیت قلم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار