نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با المیادین مطرح کرد؛

نقش شهید سلیمانی در جنگ علیه داعش/ هرگز احساس نکردیم شهید سلیمانی یک غیر عراقی است

نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه شهید سلیمانی در عملیات نظامی پیشاپیش مجاهدین حرکت می‌کرد، گفت: ما هرگز احساس نکردیم که شهید سلیمانی یک غیر عراقی است.
کد خبر: ۴۰۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴ - 05July 2020

نماینده پارلمان عراق: شهید سلیمانی در عملیات نظامی پیشاپیش مجاهدین حرکت می‌کردبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌‌پرس، احمد الاسدی رئیس فراکسیون «السند الوطنی» (سند ملی) در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی المیادین به ابعاد مختلف حضور داعش در عراق و مبارزه سردار سلیمانی با این گروه تروریستی پرداخت.

وی اظهار داشت: در سال ۲۰۰۴ هم گروه القاعده ادارات دولتی شهر موصل عراق را در قبضه خود گرفت، اما موفق شدیم با همکاری عشایر این گروه را از بین ببریم.

الاسدی تصریح کرد: نیمه اول سال ۲۰۱۴ بود که بخش‌هایی از منطقه مشترک مرزی بین عراق و سوریه به دست گروه‌های تروریستی افتاد. تصاویر ماهواره‌ای به شکل واضحی نشان می‌دادند که صحرای نینوی (موصل) و الانبار به پایگاه‌هایی آموزشی القاعده و داعش تبدیل شده اند.

وی افزود: بر اساس توافقنامه راهبردی امضا شده بین دولت عراق و ایالات متحده آمریکا، بغداد خواستار تامین جنگنده شد، اما این درخواست عراق از سوی آمریکایی‌ها رد شد.

الاسدی در ادامه این گفت‌وگو خبر داد: فروپاشی و سقوط موصل بسیار سریع اتفاق افتاد، تمام بخش‌های که این استان را به استان صلاح الدین متصل می‌کرد در یک روز سقوط کرد.

این نماینده پارلمان در ادامه افزود: مجاهدین فورا برای جلوگیری از رسیدن داعش به بغداد و سامرا دست به کار شدند و در راس همه، شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و شهید ابومهدی المهندس جانشین رئیس حشد شعبی قرار داشتند.

الاسدی درباره نقش شهید سلیمانی در جنگ علیه داعش به المیادین گفت: شهید سلیمانی در عملیات جنگی از جمله عملیات‌های خطرناک در پیشاپیش مجاهدین حرکت می‌کرد و به شناسایی مواضع می‌پرداخت.

وی تصریح کرد: ما هرگز احساس نکردیم که شهید سلیمانی یک غیر عراقی است که برای یک ماموریت رسمی به عنوان مشاور نظامی و بنا به درخواست دولت عراق در کنار ما حضور دارد.

نماینده پارلمان عراق افزود: شهید سلیمانی هرگز به عنوان یک فرمانده یا مشاور نظامی که صرفا ماموریت اعطای مشورت به کشور دیگری را دارد عمل نمی‌کرد، رفتار او همانند یک مبارز همانند بقیه مجاهدین بود.

وی خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی ده‌ها بار در معرض شلیک گلوله و انفجار بمب قرار گرفت او جان بر کف در جبهه‌ها حضور داشت.

اسدی در ادامه افزود: آمریکا زمانی وارد عمل شد که اربیل از سوی داعش در آستانه سقوط قرار گرفت و عناصر داعش در فاصله ۳۰ کیلومتری این شهر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در آن زمان شهید سلیمانی و شهید المهندس به همراه شماری از مستشارین نظامی به اربیل رفته و با مسعود بارزانی رئیس سابق اقلیم کردستان به گفت‌وگو پرداختند و شهید المهندس و شهید سلیمانی به همراه ۸۰ نفر از اعضای سپاه پاسداران و حزب الله برای مقابله با داعش در خاکریز اول مقابله موضع گرفتند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها