مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از پایگاه‌های مستحکم انقلاب و دفاع مقدس هستند

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از پایگاه‌های مستحکم انقلاب و دفاع مقدس هستند و هر قدر این نهاد مردمی مستحکم‌تر برای انقلاب و دفاع مقدس کار کنند، نتیجه بهتری خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۰۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ - 05July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در نشست با حجت‌الاسلام «سید‌علی موسوی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در راستای بزرگداشت برنامه‌‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در جامعه سبب تقویت روحیه مجاهدپروری، مقاومت، ایثار شجاعت و  ایستادگی ملت ایران در مقابل نظام سلطه و دشمنان می‌شود و مهمترین قسمت موضوع این گرامیداشت‌ها انتقال فرهنگ معارف دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه بخصوص نسل جوان است.

وی گفت: امروز که تهاجم فرهنگی قصد دور کردن جوانان ما از ارزش‌ها را دارد، نیاز داریم تا روحیه انقلابی و جهادی و ارزش‌ها را به آن‌ها معرفی کنیم.

این مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را یکی از پایگاه‌های مستحکم انقلاب و دفاع مقدس عنوان کر‌د و گفت: هر چقدر این نهاد مردمی مستحکم تر برای انقلاب و دفاع مقدس کار کنند نتیجه بهتری خواهد گرفت.

سلامی با تأکید براینکه دفاع مقدس صرفا یک حادثه منطقه‌ای نبود، بلکه یک مکتب تاریخی و فرهنگ‌ساز در تاریخ کشور و جهان بود ادامه داد: ما باید با بهره‌مندی از فرهنگ دفاع مقدس تمامی توطئه و نقشه‌های دشمن را  خنثی کنیم و اين گنجينه عظيم را به نسل جوان و آينده انتقال دهيم.

وی با بیان اینکه بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس فرصتی مغتم برای بازخوانی ارزش‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس است اضافه کرد: رزمندگان و ایثارگران با جهاد در راه خدا، ایمان، معنویت، ایثار و فداکاری، دین مداری و مقاومت و با دستان خالی  توانستند در برابر جبهه ظالم استعمار و استکبار جهانی سربلند و پیروز شوند و برگ زرینی را در کتاب تاریخ این مرز و بوم رقم زنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان خواستار رونق گرفتن بیشتر بیان خاطرات دوران دفاع مقدس در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شد و تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بیشتر استفاده کنند و سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران به صورت محله‌ای در طی ایام سال می‌تواند از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد.

این مسئول ضمن قدردانی از اجرای دوطرح «روح مقاومت» و «سه‌شنبه‌های تکریم» توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای ایثار و شهادت افزود: این طرح ها یک برنامه ارزشمندی است که تا پایان سال ادامه یابد.

سلامی ادامه داد: در برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس با محوریت مردم و جوانان برنامه‌ریزی شده و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و نیز تجلیل و تکریم از حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم در مساجد و پایگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، دستگاه‌های اجرایی استان و نیروهای مسلح مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام «سید‌علی موسوی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان در این نشست ابراز داشت: همزمان با  چهلمین سال دفاع مقدس در استان «‌سه‌شنبه‌های تکریم» با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و توجه بر اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیرنظر امام جماعت با محوریت تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.

وی گفت: خانواده‌های شهداء و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمان مسجد، مسئولان تأثیرگذار و مسجدمحور و گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی را از گروه‌های هدف طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» دانست و گفت: هر کانون می‌تواند با هماهنگی امام جماعت مسجد نسبت به تعیین شاخص‌های جزئی با لحاظ اقتضائات محلی و بومی اقدام کند.

این مسئول متذکر شد: افتتاحیه این طرح سه‌شنبه هفته جاری در مسجد حضرت ابراهیم (ع) استان سمنان با تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «محمد طحان» برگزار خواهد شد و  این کانون در نظر دارد  14 برنامه تجلیل  از خانواده شهدا و  ایثارگران را در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان های استان برگزار کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار