برگزاری کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره بزرگداشت شهدای استان یزد + تصاویر

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برپایی کنگره بزرگداشت شهدا یک فرصت جهت آشنایی نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۴۰۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ - 07July 2020
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «عباسعلی دانافر» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در این نشست با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: بزرگترین دستاورد 8 سال دوران دفاع مقدس، امنیت و عزت برای ملت ایران بود.
 
وی افزود: برپایی کنگره بزرگداشت شهدا یک فرصت است تا نسل امروز ما با فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی و همچنین اهداف و دستاوردهای 8 سال دوران دفاع مقدس آشنا شوند.
 
دانافر با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس دوران دفاع از ارزش ها، انسانیت و اخلاق بود، گفت: یکی از بزرگترین ارزشها برپایی عدالت است که از مهمترین رسالت های انبیاء الهی است.
 
وی افزود: در شرایط حساس کنونی نیاز به دمیدن روحیه نشاط و شادابی و امید در جامعه داریم که باید با بیان توفیقات کسب شده در زمینه های مختلف، در این راه قدم برداریم. 
 
دانافر شناسایی و استفاده از همه ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری آموزش و پرورش به خصوص تشکل های دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی، بسیج و سازمان دانش آموزی را برای تولید محتوا ضروری دانست و بر همکاری و همفکری همه آنها  در این مسیر تاکید کرد.
 
معاون اجرایی کنگره ملی بزرگداشت 4 هزار شهید استان یزد در ادامه این نشست به بیان خاطراتی از رشادت ها و  ایثارگری دانش آموزان و جایگاه ویژه معلمان در جنگ تحمیلی پرداخت .
 
«محمد مهدی فرهنگ دوست»، برنامه ریزی به منظور تبیین نقش و تاثیر فرهنگیان و دانش آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس و شناسایی شهدای شاخص فرهنگی و دانش آموز استان و جمع آوری آثار شهدا، زندگی نامه و وصیت نامه و تصاویر، برگزاری نمایشگاه در مدارس، برگزاری صبحگاه های ویژه شهدا در مدارس، ارائه گزارش عملکرد و مستند سازی کلیه اقدامات و ارائه به ستاد کنگره شهدا را از جمله برنامه های این کمیته بیان کرد.
 
گفتنی است در این جلسه سایر اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار