فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

اعلام آمادگی سپاه فتح برای ساخت اماکن مذهبی و فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد

سردار «حمید خرم‌دل» از اعلام آمادگی سپاه فتح برای مشارکت و همکاری در ساخت حسینیه‌ها، مساجد و اماکن مذهبی و فرهنگی موردنیاز و همچنین تکمیل و مرمت آنها خبر داد.
کد خبر: ۴۰۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ - 07July 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «حمید خرم‌دل» فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست ساماندهی اماکن فرهنگی و مذهبی استان اظهار داشت: سپاه فتح برای مشارکت در احداث حسینیه‌ها، مساجد و اماکن مذهبی و فرهنگی مورد‌نیاز و همچنین تکمیل و مرمت آنها آماده همکاری است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ابتدا ستادی تشکیل شود که به صورت مستمر این موضوع بسیار مهم را پیگیری کند.

«حسین کلانتری» استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست به آمادگی و همکاری استانداری در اجرای مطالعات طرح جامع اماکن فرهنگی استان خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه برای ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان باید آینده‌نگری کنیم، عنوان کرد: هیئت امنای مرکزی در استان تشکیل دهیم تا کلیت طرح و برنامه‌های فرهنگی و معنوی استان را رصد کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استانداری و شهرداری یاسوج در خصوص طرح مطالعاتی همکاری کنند تا با توجه به تامین زمین برای فضاهای مورد نیاز احداث مساجد و حسینیه‌ها اقدامات اولیه آغاز شود.

کلانتری بر نقش سازنده و مشارکت مردم‌محوری در احداث اماکن مذهبی در استان تاکید کرد و افزود: تقویت مشارکت مردمی و خیرین به عنوان رکن اصلی کار در کنار همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید برای احداث اماکن مذهبی ملاک و معیارهایی به لحاظ کمبود جمعیت مد نظر باشد، تاکید کرد: احداث مساجد و حسینیه‌ها با لحاظ اولویت‌بندی و آینده‌نگری باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در برخی از مناطق استان اقدام به احداث فضاهای آموزشی، ورزشی و یا بهداشتی شده اما به دلیل مهاجرت و یا کاهش جمعیت، این فضاها بدون استفاده مانده است.

کلانتری عنوان کرد: راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اوقاف و امور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری با همراهی دفتر نمایندگی ولی فقیه و سپاه فتح استان برای تحقق این هدف بزرگ پای کار باشند.

حجت‌الاسلام «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: استان به مکان‌های مذهبی به‌ویژه مهدیه، زینبیه و فاطمیه برای خانم‌ها نیاز دارد و این کمبود در حوزه فرهنگی استان و مرکز آن یعنی شهر یاسوج بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه در جاهایی نیاز به مسجد بزرگ و در جاهایی مساجد کوچک هم اکتفا می‌کند، افزود: در بنای مساجد لازم است اصول فنی و معماری اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار