پخش تلویزیونی و عرضه اینترنتی مستند داستانی «زندگی آن سوی دیوار»

مستند داستانی «زندگی آن سوی دیوار» با روایتی از تلاش یک دختر در مسیر رسیدن به «آنچه هست» و «آنچه باید باشد» تازه‌ترین محصول خانه هنری رسانه‌ای دیما عرضه اینترنتی شد.
کد خبر: ۴۰۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ - 08July 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «زندگی آنسوی دیوار» در مورد دختر نوجوانی است به نام مریم که عاشق کتاب و کتابخوانی است اما خانواده و اولیای مدرسه با این کار مخالف هستند و سعی دارند او را ار هرجه دوست دارد و دنیای خیال انگیز کتاب دور کنند او و هم سن هایش بین خود و بزرگترها دیوار های خالی می‌چینند و خودشان در پشت دیوارها، غرق دنیای خیال انگیز خود و کتابها می‌شوند و تا جائی‌که...

همه ما در زندگی آرزو و دغدغه هایی داریم که قضاوت‌های نابجا و تربیت های قالبی خانه و جامعه، آن را به محاق می برد. خرد را با دانش یکی گرفتن، موفقیت را با آرامش توامان ندانستن و... همه و همه بن مایه تفکر آسیب زایی است که ما را از بیرون آبادان و از درون ویران می کند. این مستند روایت تلاش دختری است که در مسیر رسیدن به «آنچه هست»، «آنچه باید باشد» را کنار می زند و از چهارشنبه 18 تیر بصورت همزمان در سایت‌های نمایش آنلاین فیلم نظیر فیلیمو، عمار و فیلمگردی دسترس علاقه‌مندان به سینمای مستند قرار گرفته است.

این مستند از کودکی شخصیت اصلی فیلم به نام مریم آغاز می‌شود و به روند ایجاد علاقه به مطالعه کتاب در او پرداخته می‌شود. مریم از پنج سالگی شیفته تصاویر کتاب‌هایی که خواهرش می خواند شده و دنیایی فانتزی را با نقاشی‌های خواهرش برای خود می‌سازد و در خیال‌پردازیهای کودکانه‌اش غرق می شود. حالا دیگر زندگی او پراست از داستان‌هایی که در ذهنش می‌بافد و با آنها راه می رود، غذا می خورد و می خوابد. از همان روزهای اول ورود به مدرسه و آموختن الفبای فارسی؛ کتاب خواندن را آغاز کرده و در دنیای کتابها غرق می شود. کتابهایی که بعضا برای سنش سنگین است اما برای فهم مریم نه!

این تفاوت مریم با بچه های هم سنش و کتاب خواندن بی حدو اندازه و شیفتگی اش نسبت به مطالعه، دردسرهایی را برای او ایجاد می کند تا جائیکه این سرگشتی و تفاوت به مذاق خیلی ها و اولیای مدرسه اش خوش نیامده و او را دچار چالشهای متفاوتی می کند. اما مریم عشق خود را یافته و بی توجه به مخالفت ها راه خودش را می رود. اکنون مریم بزرگ شده و خودش در مقام معلمی قرار گرفته و دوست دارد عشق به کتاب و مطالعه را در بچه های نوجوانی که او را یاد روزهای نوجوانی اش می اندازد، ترویج دهد اما بازهم با مخالفت هایی روبروست و هنوز افراد زیادی در اطرافش هستند که برای خواندن و مطالعه خط و مرزهای زیادی قائلن و برای او سد می شوند و مریم همچنان در مسیری که می رود با چالشهای زیادی همراه است.

همچنین، علاوه بر عرضه اینترنتی مستند داستانی «زندگی آنسوی دیوار» این مستند روزهای چهارشنبه 18 تیر ساعت 13:15 از شبکه امید، ساعت 17:30 از شبکه یک و پنجشنبه 19 تیر ساعت از شبکه مستند سیما روی آنتن خواهد رفت.

مستند داستانی «زندگی آنسوی دیوار» به کارگردانی سیدمحسن میرحسینی و تهیه‌کنندگی مهدیه سادات محور تهیه‌شده در خانه هنری رسانه‌ای دیما و محصول سازمان هنری رسانه‎‌ای اوج است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار