مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

چهلمین سالگرد دفاع مقدس بستری مناسبت برای برگزاری کنگره شهدای خراسان رضوی خواهد بود

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: با اجرای برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در طول سال‌جاری، برای برگزاری کنگره 18 هزار شهید استان در سال 1400 آماده‌تر خواهیم شد.
کد خبر: ۴۰۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ - 09July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان سرخس به ریاست «محمدرضا رجبی‌مقدم» فرماندار این شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست ارتقا معرفت نسبت به شهدا را جهت افزایش بصیرت ضروری دانست و اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرصت‌هایی که برای انجام مسئولیت‌های مختلف برای ما ایجاد شده میراث شهیدان است؛ بر همین اساس حال که شهیدان برای تداوم راهشان ما را فراخواندند باید با تمام وجود به میدان بیاییم.

وی عنوان کرد: مشکلات امروز جامعه نتیجه نشنیدن صدای شهیدان است، لذا ما به هدایت شهدا نیازمندیم و عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که صدای شهیدان را بشنویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی لازمه فراگیر شدن یاد و خاطره شهیدان را در برگزاری یادواره شهدا دانست.

این مسئول به برگزاری کنگره ملی 18 هزار شهید استان خراسان رضوی و یادواره‌ شهدا در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: باید با تلاش و جدیت تولید مستندهای فاخر، تألیف کتاب، احصا تاریخ شفاهی در راستای معرفی شهدا و ارائه نقش شهرستان سرخس در دفاع مقدس که از جمله اقدامات ماندگار است در دستور کار قرار گیرد. برای تحقق این مهم باید از ظرفیت هنرمندان و نویسندگان شهرستان استفاده کرد، در کنار این فعالیت‌ها اگر محدودیت‌های ناشی از کرونا اجازه داد یادواره شهدا نیز برگزار شود.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: برنامه‌های استانی کنگره 18 هزار شهید استان نهایی شده که حداکثر ظرف هفته آینده در شورای برنامه‌ریزی کنگره شهدای استان به استاندار و اعضا ارائه خواهد شد و به تصویب خواهد رسید. این برنامه‌ها بعد از تصویب به شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد که باید نسبت به بومی‌سازی آن توسط شهرستان‌ها اقدام شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز شده و تا 22 اسفند روز شهید ادامه خواهد داشت. با توجه به اهمیت این حماسه ماندگار منطق همه برنامه‌ها در این بازه زمانی پرداختن به دفاع مقدس باشد.  

وی بیان داشت: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس می‌تواند مقدمه‌ای برای برنامه‌های کنگره 18 هزار شهید استان باشد. با اجرای برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در طول سال‌جاری، برای برگزاری کنگره 18 هزار شهید استان در سال 1400 آماده‌تر خواهیم شد.

این مسئول عنوان کرد: شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس می‌تواند تلفیق ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ستاد یادواره شهدای شهرستان که هماهنگ با ستاد کنگره 18 هزار شهید استان است، باشد که این دو ستاد مکمل همدیگر خواهند بود.

وی در ادامه به اهمیت طرح سرگذشت‌پژوهی شهدا اشاره کرد و گفت: طرح سرگذشت‌پژوهی شهدا که توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان در سطح مدارس شهرستان‌ها به اجرا درآمده طرح ارزشمندی است که باید تبدیل آثار تولید شده در این طرح در قالب کتاب به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

یوسفعلی‌زاده در پایان استفاده از ظرفیت فضای مجازی را برای انتقال معارف دفاع مقدس به جامعه هدف مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: باید از طریق فضای مجازی که امروز در دسترس همگان قرار دارد و می‌تواند با هزاران مخاطب ارتباط برقرار کند اندیشه و افکار شهیدان را با صد زبان به گوش جهانیان برسانیم.

یوسفعلی‌زاده در ابتدای ورود به شهرستان سرخس با حضور در یادمان شهدای گمنام این شهرستان به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها