فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه:

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بازوی توانمند همه دولت‌هاست/ توانستیم جای خالی شرکت‌های خارجی را پر کنیم

«سعید محمد» با بیان این‌که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بازوی توانمند همه دولت‌ها بوده و خواهد بود، گفت: با وجود تحریم‌ها، توانسته‌ایم جای شرکت‌های بزرگ خارجی را در کشور پر‌ کرده و برگ زرینی را در اوج تحریم‌ها به ثبت رسانیم.
کد خبر: ۴۰۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ - 09July 2020

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بازوی توانمند همه دولت‌هاست/ توانستیم جای خالی شرکت‌های خارجی را پر کینمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سعید محمد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه، صبح امروز (پنج‌شنبه) در نشست با استاندار گلستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای عقد قرارداد همکاری در استانداری گلستان، اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بازوی توانمند همه دولت‌ها بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌ها، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) توانسته جای شرکت‌های بزرگ خارجی را در کشور پر‌ کند و برگ زرینی را در اوج تحریم‌ها به ثبت رساند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: خودکفایی در بنزین اتفاق بزرگی بود که قرارگاه ورود کرد و در بحث گازوییل، گاز شیرین و تامین آب مورد نیاز کشور که بیش از ۵۰ درصد سدها توسط قرارگاه اجرایی شده و ۲۹۰ کیلومتر مترو، ۴ هزار کیلومتر راه آهن و ۹۰۰ کیلومتر آزادراه و نقش‌آفرینی در تولید فولاد در کشور بخشی از اقدامات قرارگاه در طول فعالیتش بوده است و در حوزه صنایع مس و فولاد پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

محمد گفت: تمامی پروژه‌های قرارگاه در این وضعیت کشور هم فعال است؛ هرچند سرعت کم است؛ اما اجازه ندادیم چراغ پروژه خاموش شود.

وی تاکید کرد: نزدیک به ۵ هزار پیمانکار در حال همکاری با قرارگاه هستند و تمام سعی خود را به کار بسته‌ایم تا در هر پروژه ۷۰ درصد نیروی انسانی خود را از نیروهای بومی استان‌ها تامین کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: استفاده از پیمانکار و‌ نیروی بومی براساس توانمندی‌ها جز اولویت‌های ما هستند.

محمد بیان کرد: در استان گلستان سوابق فعالیت قرارگاه به پروژه‌های راه‌آهن گرگان به «اینچه‌برون» و سد «نرماب» باز می‌گردد و قرارگاه مسوولیت تامین مالی خود را در این پروژه انجام داد؛ اما در ادامه مشکلاتی به وجود آمد که تکمیل پروژه با چالش برخورد کرد.

وی‌گفت: قرارگاه هنوز نتوانسته طلب‌های خودش را در این‌پروژه از دولت دریافت کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد: باید دنبال راهکار برای تکمیل پروژه‌ها باشیم و تفاهمنامه‌ها فقط روی کاغذ نباشد و عملیاتی شود.

محمد گفت: پروژه‌های آب و فاضلاب و راه در استان گلستان اعتبارات عمرانی ندارد و مشابه آن در کشور هم داریم و در نشستی که با کمیسیون‌های مجلس گذاشتیم پیشنهاداتی را به مجلس دادیم و استقبال کردند که این پیشنهادها در حال تبدیل شدن به یک مدل مشخص است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) متذکر شد: ما ۴۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم و اگر دولت این مطالبات را پرداخت کند، می‌توانیم ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر‌ را نیز سرمایه‌گذاری کنیم و پروژه اجرایی کنیم.

محمد گفت: به دنبال این هستیم که در غالب پذیره‌نویسی، پروژه‌هایی که سود خوب دارند از طریق فرابورس سرمایه‌گذاری مردم را هم جذب کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار