معرفی کتاب؛

«آنچه بر من گذشت»

کتاب «آنچه بر من گذشت»، خاطرات جانباز شهید «علی‌اکبر عربی قریه‌علی» است که به کوشش شهید بزرگوار جمع‌آوری و توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد به رشته تحریر در آمده است.
کد خبر: ۴۰۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷ - 10July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کتاب به کوشش جانباز شهید «علی اکبر عربی قریه‌علی» توسط ادراه کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب به همت شهید بزرگوار در سال 1394، در215 صفحه، به زیور طبع آراسته شده‌است که در ادامه مقدمه کتاب را می خوانیم.

آن‌چه در مقدمه آمده است:

الحمدالله رب العالمین، والصلوه و السلام علی محمد و آله الطاهرین

زندگی نامه هرکسی ممکن است به خودی خود به دیگران ارتباطی نداشته باشد. اما چه بسا با بررسی دقیق و موشکافانه خواننده، نکات و تجربیاتی درون آن دیده شود که از دید خود نگارنده هم مخفی مانده و به آن دقت نکرده باشد.

سرگذشت‌ها و تذکره‌ها گوشه‌هایی از تاریخ را نشان می‌دهد. شیوه زندگی رفتار اجتماعی هر دوره‌ای با دیگر ادوار تفاوت دارد و نسل‌های آینده برای مرور تاریخ بکر نیاز به منابعی داشته باشند که در دیگر کتب کمتر به آن پرداخته و یا اصلاً به آن اشاره نشده باشد.

مثلاً شاید کمتر جایی دیده شود مردم یک منطقه چگونه و به چه شیوه ای زندگی می کرده‌اند. یا چگونه امرار معاش می نموده‌اند. تعلیم و تعلم آنان چگونه بوده است و ...

لذا برآن شدم زندگی‌نامه‌ام را هر چند ناقص به رشته تحریر در آورم تا خوانندگان گرامی به خصوص نسل‌های آینده بتوانند از آن بهره‌مند گشته و از تجربیات ذکر شده استفاده کنند. لازم به ذکر است زندگی هر کس (به جز معصومین که تماماً مثبت است) دارای نکات مثبت و منفی است که زندگی من هم از آن مستثنی نیست.

ولی من به دو دلیل صلاح ندیدم نکات منفی را بیاورم. اول اینکه اعتراف به گناه خود گناهی نابخشودنی است. دوم اینکه شرم داشتم پته خودم را روی آب بریزم. بنابراین از خوانندگان عزیز عذرخواهی کرده و امید دارم موضوع را با دیده اغماض بنگرند.

این کتاب بر اساس روند زندگی نگارنده تدوین شده‌است که از کودکی شروع شده؛ به دوران نوجوانی و جوانی، مهاجرت به تهران، سربازی، تشکیل خانواده، تکمیل تحصیلات، احساس تکلیف حضور در صحنه‌های انقلاب و جبهه‌های رزم و دفاع مقدس، جانبازی و ... پرداخته است. درج تاریخ‌ها معمولاً به ترتیب بوده و کمترعدم ترتیب در درج رخدادها به چشم می‌خورد. اما مواردی هم است که تاریخ آن را فراموش کرده‌ام و از روی حدس و گمان جایگاه مطالب را در نظر گرفته‌ام.

در پایان ضمیمه کتاب، که شامل اسناد و عکس‌ها می باشد، آورده شده‌است. لذا برای یافتن دوره‌های زندگی نگارنده تا حدی قابل دسترسی می‌باشد.

امید است خوانندگان عزیز با دیده اغماض مطالب این نوشتار را مورد مطالعه قرار داده و نگارنده را مورد دعای خیر خود قرار دهند.

علی اکبر عربی قریه علی

در ادامه تصاویر ضمیمه موجود در کتاب آورده می‌شود:

«آنچه بر من گذشت»

«آنچه بر من گذشت»

«آنچه بر من گذشت»

«آنچه بر من گذشت»

«آنچه بر من گذشت»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار