مجتهدزاده:

شعار محوری «جهش تولید» باید سرلوحه فعالیت‌هایمان قرار گیرد

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: در ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید شعار محوری «جهش تولید» سرلوحه فعالیت‌هایمان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۰۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ - 11July 2020

شعار محوری «جهش تولید» سرلوحه فعالیت‌هایمان قرار گیردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اولین جلسه کمیته اقتصادی چهلمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و اعضای این کمیته در سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تشکیل شد.

مجتهدزاده در این جلسه اظهار داشت: در ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید شعار محوری «جهش تولید» سرلوحه فعالیت‌هایمان قرار گیرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اقتدار، پیشرفت و جهش اقتصادی نیازمند دکترین و نظریه است تا در مقابل فشار‌های استکبار و دشمنان بتواند با شرف و عزّت مسیر اسلامی خودش را طی کند و به تمدن اسلامی برسد.

مجتهدزاده تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تعیین سیاست‌های ابلاغی و با انتخاب شعار‌های سال در سخنرانی‌های مکرر و متعدد سعی کردند دکترین اقتصادی و پیشرفت کشور را در لایه‌های مختلف نظام نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه اقتدار کشور مرهون تولید است، خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با شوک‌ها، مشکلات، تکانه‌ها و آسیب‌هایی که از سوی دشمن بر کشور وارد می‌شود تولید و جهش تولید است.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه سیاست‌های اصل ۴۴ و همین‌طور اقتصاد مقاومتی و مقوله‌ی جهش کیفی در کنار جهش کمی بار‌ها و بار‌ها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، یادآور شد: حضرت امام خامنه‌ای بر منظومه‌ای از اندیشه‌های نخبگان در حوزه اقتصاد که از نگاه‌های عمیق اسلامی برگرفته‌اند، تکیه و تأکید دارند.

وی گفت: حضرت آقا در صحبتهایشان اضلاع مختلفی از «جهش تولید» را ترسیم کرده‌اند و مهم‌ترین زاویه‌ای که مد نظر ایشان است، مسئله‌ی گفتمان جهشی است؛ بنابراین ما در عقلانیت جمعی و ملی‌ خود باید به «حرکت‌های جهشی» و «ما می‌توانیم» توجه ویژه داشته باشیم.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد:  تولید از منظر اقتصادی هم به‌طور مستقیم و هم به‌طور غیرمستقیم در سایر لایه‌های جامعه مثل حوزه سیاسی، حوزه فرهنگی، حوزه اجتماعی و حوزه روا‌ن‌شناسی اجتماعی و جمعی موثر است لذا برای رشد و پیشرفت و کسب عزّت نفس و اعتماد به نفس ملی ما بسیار ضروری است.

وی گفت: تحقق شعار سال، نیازمند بسترسازی، دانش و تحقیق و پژوهش است و این موضوع باید در دستور کار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، بنابراین شعار جهش تولید باید به تفکر و فرهنگ تبدیل شود و لازم است در سال جهش تولید با تاسی به فرهنگ غنی دفاع مقدس، برنامه‌های راهبردی و استراتژیک انقلاب اسلامی را با جدیت تمام پیش ببریم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها