مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تهاجم فرهنگی یکی از شیوه‌های مبارزه غرب با انقلاب اسلامی است

حجت‌‌الاسلام «حسین بیرانوندی» گفت: غرب همواره کوشیده است با استفاده از ابزارهای فرهنگی همچون سینما، تلویزیون، مطبوعات و...با ارزش های اسلامی به مبارزه بپردازد.
کد خبر: ۴۰۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ - 11July 2020

حجت‌الاسلام «حسین بیرانوندی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس  در خرم آباد اظهار داشت: واجب بودن حجاب برای زنان از ضروریات دین مبین اسلام است. واجب بودن حجاب از نظر قرآن، گفتار پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) نیز به حکم عقل و اجماع رای فقها وعلمای اسلام امری ثابت است.

وی افزود: در قرآن، حدود چهار آیه به واجب بودن حجاب دلالت دارد؛ اما در مورد حفظ عفت و پاسداری از حریم آن، بیش از ده آیه در قرآن وجود دارد.

بیرانوندی تصریح کرد: یکی از قیام‌های خونین مردم ایران به رهبری مراجع تقلید، که نقطه عطفی در تاریخ قیام های اسلامی دارد، قیام مسجد گوهر شاد است. نقش علما به ویژه شیخ محمد تقی بهلول در این قیام برجسته بوده است، او در مسجد گوهرشاد طی سخنرانی‌های پرشور و التهابی به کشف حجاب حمله کرد و این حرکت را تهاجمی علیه دیانت و ارزش‌های معنوی دانست.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان گفت: یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بعد فردی، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه است که یکی از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسی است.

این مسئول بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب ارزش‌هاست و برای صیانت از ارزش‌ها نیز باید از همه ابزارها استفاده کرد. در این میان ابزارهای فرهنگی نقش مهم و تاثیر گذاری دارند.

بیرانوندی ادامه داد: غرب برای مبارزه با انقلاب اسلامی به شیوه‌های مختلفی روی آورده که نفوذ فرهنگی یکی از این شیوه‌ها بود، غرب همواره کوشیده است با استفاده از ابزارهای فرهنگی همچون سینما، تلویزیون، مطبوعات و...با ارزش های اسلامی به مبارزه بپردازد.

وی افزود: بدحجابی و فساد از مظاهر فرهنگی ضد اخلاقی غرب در جامعه اسلامی است که با توجه به خطرات آن در جامعه اسلامی پژوهش های زیادی را می طلبد.

بیرانوندی خاطرنشان کرد: بی هویتی زنان و نسخ ارزش ها از جمله پیامدهای شوم این مظهر فرهنگی ضد اخلاقی است از این رو شایسته است که دولت اسلامی راهکارهای مناسب را برای مقابله و مبارزه با این پیامدهای شوم دنبال کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار