برشی از کتاب «احمد متوسلیان هستم»؛

حاج احمد متوسلیان: رهبران حقیقی شیعه فرصت زورگویی و استعمار را به مقام‌پرستان نداده‌اند

در بخشی از کتاب «احمد متوسلیان هستم» آمده است: «چه‌بسا مشاهدات تاریخی و حقایقی که در طول زمان تا به حال به وقوع پیوسته‌اند، همگی شاهد بر این مدعاست که همواره رهبران حقیقی شیعه حتی برای اندک زمانی، فرصت زورگویی و استعمار را به مقام‌پرستان معاصر خود نداده‌‌اند.»
کد خبر: ۴۰۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ - 14July 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مجموعه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌‎های حاج احمد متوسلیان فرمانده تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در قالب یک کتاب با عنوان «احمد متوسلیان هستم» جمع‌آوری شده است. این کتاب با دفاعیات وی در دادگاه سال ۱۳۵۷ پس از دستگیری توسط ماموران رژیم پهلوی در لرستان آغاز می‌شود، سپس با سخنرانی سال ۱۳۵۹ در مسجد جامع شهر پاوه که بخشی از آن در فیلم «ایستاده در غبار» مورد استفاده قرار گرفته بود، ادامه می‌یابد و با چند مصاحبه وی با دفتر سیاسی سپاه پس از عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس و مصاحبه‌ای در کردستان ادامه پیدا می‌کند.

کتاب «احمد متوسلیان هستم» به کوشش «محمدجواد شادانلو» توسط انتشارات «نارگل» به چاپ رسیده است.

حاج احمد متوسلیان: همواره رهبران حقیقی شیعه فرصت زورگویی و استعمار نداده‌اند

در ادامه برشی از کتاب «احمد متوسلیان هستم» که حاوی خاطرات زندگی شهید «حاج احمد متوسلیان» است را می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم. بسم الله القاصم الجبارین، مُبیر الظالمین، بسم الله الرب المستضعفین، بسم الله الواحد القهار الجبار المنتقم، بسم الله الحی القیوم، بسم الله الاحد الصمد، الذی لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفوا احد.

[واژه] شیعه از ریشه «تَشَیَع»، به‌معنی پیرو هدفی مشخص می‌باشد. اولین ندایی که در صدر اسلام بر علیه مقام‌پرستی و خودکامگی‌های خلفای بعد از پیغمبر (صلی الله علیه وآله) بلند شد، ندای شیعه بود. [مکتبی] که به پیروی از عدالت و تواضع و خشوع علی (علیه السلام) نسبت به مظلومان، مسیر خود را تعیین [کرده] و تاکنون نیز این خط مشی به وسیله پاسداران حقیقی مذهب حقه شیعه [ادامه یافته و] امتیاز خود را نسبت به مذاهب مقام پرست و استعمارگر یا استعمار شده چه اسلامی و چه غیر حفظ کرده است.

چه‌بسا مشاهدات تاریخی و حقایقی که در طول زمان تا به حال به وقوع پیوسته[اند]، همگی شاهد بر این مدعاست که همواره رهبران حقیقی شیعه حتی [برای] اندک زمانی، فرصت زورگویی و استعمار را به مقام پرستان معاصر خود نداده‌[اند].

تمام صحبت‌های من نتیجه ماندن دو سال و سه ماه در کردستان بعد از شروع ماجراهای کردستان است. نکته قابل توجه این است که دو روز پیش از سقوط مهاباد که در آن زمان پایگاه اصلی ضدانقلاب بود، جنگ علنی عراق شروع می‌شود. یعنی وقتی امپریالیسم از گروه‌های ضد انقلاب داخلی ناامید می‌شود، دستور جنگ تحمیلی عراق را صادر کرده و چهره کریه خود را نشان می‌دهد. به خدا سوگند که ما و ستاد مشترک [ارتش و سپاه در] غرب، خود را به آب و آتش زدیم که بتوانیم به مرز برسیم و با صدام بجنگیم.

حاج احمد متوسلیان: همواره رهبران حقیقی شیعه فرصت زورگویی و استعمار نداده‌اند

ما در غرب در دو جبهه می‌جنگیم؛ یک جبهه داخلی که گروه‌های ضد انقلاب هستند و می‌دانید که چه تعداد از برادرانمان را شهید کردند. وقتی صحبت از جنگیدن و شهید دادن می‎‌شود، صحبت از جنگیدن در ۹ متر برف است. جایی که انسان یخ می‌بندد و امکان تحمل ۱۰ دقیقه نگهبانی سخت می‌باشد؛ که به شکرانه خدا، برادران پاسدار تاکنون مقاومت کرده‌اند.

مسئله [بی ثباتی کشورهای] خلیج [فارس] و [بحران در] جنوب لبنان را هرچه سریع‌تر حل کنیم! [البته] ما نیز براین اعتقاد هستیم؛ ولی بر طبق آن‌چه اسلام به ما خط مشی می‌دهد.

آمریکا آرام نمی‌نشیند و هر روز توطئه‌ای جدیدتر و خدئه آمیزتر [از قبل را] بر ملت[‌های] مسلمان تحمیل می‌نماید، غافل از آنکه تا در اقصا نقاط جهان گوینده «لا اله الا الله» هست، همان‌جا نیز مرز اسلامی ما است.

ما این هنرنمایی‌های فرسوده و نقاشی‌های از بین رفته در طول تاریخ بر روی صفحات لجن مالی شده‌ای راکه به‌نام مرزهای جغرافیایی در بین ممالک اسلامی [ترسیم کرده‌اند]، هرگز قبول نداریم.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار