سردار کارگر در نشست شورای فرهنگ عمومی کشور:

پیوند نظام و مردم با دفاع مقدس ناگسستنی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه پیوند دولت، نظام و مردم با دفاع مقدس ناگسستنی است، گفت: رویکردی که بخواهد مردم را از دولت و نظام جدا ببیند، صحیح نیست؛ چراکه دولت و نظام برای خدمت‌رسانی به مردم و ساماندهی امور تشکیل شده‌اند.
کد خبر: ۴۰۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ - 14July 2020

پیوند نظام و مردم با دفاع مقدس ناگسستنی استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست شورای فرهنگ عمومی کشور که صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در آبان سال 1398 یک پیش‌آگهی از سوی ستادکل نیرو‌های مسلح برای تمامی دستگاه‌های کشوری و لشکری ارسال شد تا اطلاع لازم را جهت بسترسازی برای اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سال 1399 داشته باشند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در راستای برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: شورای سیاست‌گذاری ما متشکل از هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل می‌شود؛ لذا دستورالعمل گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که متشکل از اعضای بنیاد و 14 نفر از اعضای هیأت دولت است تدوین، تصویب و به بخش‌های لشکری و کشوری ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در مجموع سه هزار و 889 برنامه شاخص را با همکاری وزارتخانه‌ها، سازمان‌های کشوری و لشکری در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح کشور برگزار خواهیم کرد، افزود: برای اینکه مواجهه با شیوع ویروس کرونا تاثیر کمتری در اجرای برنامه‌ها داشته باشد، در اجرای آن‌ها از پیوست «فضای مجازی» نیز بهره خواهیم برد.

سردار کارگر با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شعار «ما قوی هستیم» را برای تمامی برنامه‌های خود در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزیده است، افزود: در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تعداد ۱۸ ستاد در سطح نیرو‌های مسلح و 28 ستاد در وزارتخانه‌ها و همچنین تعداد 31 ستاد استانی و 400 ستاد را در سطح شهرستان‌ها تشکیل داده‌ایم.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور ادامه داد: به‌طور کلی 505 ستاد را در حوزه برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را ایجاد کرده‌ایم که هر کدام بنا به ماموریت‌های در نظر گرفته شده فعالیت‌هایشان را دنبال می‌کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص اهداف برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: یکی از اهداف ما تبیین دستاورد‌های دفاع مقدس در چهار دهه دفاع و مقاومت در قالب اقدامات موثر دستگاه‌های کشوری و لشکری است که به آن پرداخته خواهد شد.

سردار کارگر با تاکید بر نقش محوری مردم در دوران دفاع مقدس گفت: بهره‌مندی از مشارکت مردم به‌ویژه پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بهره‌گیری از ظرفیت و مشارکت فعال همه سازمان‌ها ادارات بخش‌های لشکری و کشوری و موسسات مردم‌نهاد از جمله سیاست‌های کلی برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیوند مردم، دولت و نظام را با دفاع مقدس ناگسستنی خواند و افزود: رویکردی که بخواهد مردم را از دولت و نظام جدا ببیند، صحیح نیست، چراکه دولت و نظام برای خدمت‌رسانی به مردم و سازماندهی و ساماندهی امور تشکیل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های متراکم معمولا نتیجه و بازدهی خوبی ندارد، گفت: ما سعی کردیم تا در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌ها را به‌صورت غیر متراکم و در طول سال به‌طور مستمر برگزار کنیم.

سردار کارگر با اشاره به اینکه دفاع مقدس در حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران جاودانه خواهد ماند، افزود: ما همواره تاکید کرده‌ایم که دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران با گرایشات فکری، مذهبی، سیاسی و فرهنگی مختلف است و تاکنون هیچ‌گاه اجازه ورود جناح بندی‌های سیاسی را به این عرصه نداده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه صداوسیما در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و راهیان نور پرچمدار بوده است، افزود: همه وزارتخانه‌ها دستگاه‌های دولتی و ارگان‌های لشکری در خدمت دفاع مقدس هستند و همواره در تعامل با ما بوده‌اند و ما نیز از هرگونه پیشنهاد و همکاری در این حوزه استقبال می‌کنیم. 

سردار کارگر با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز مانند همه دستگاه‌ها و نهادها یک نهاد خدمتگزار به مردم است، عنوان کرد: این مجموعه در سال 1397 توانست پذیرای هفت میلیون نفر در سفرهای راهیان نور باشد که خود گویای مردمی بودن و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در راستای برگزاری برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه اگرچه تشکیلات ساختاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر اساس ساختار نظامی تعریف شده است، گفت: در حوزه نشر و ترویج دفاع مقدس امروز بیشتر از اینکه بخواهیم با نیروهای مسلح کار داشته باشیم با دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مردمی و دولتی سر و کار داریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه مطالب و رهنمودهایی که در این نشست عنوان شد را جهت اجرا مورد بررسی قرار خواهیم داد، افزود: همچنین بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای شهری را در دستورکار قرار می دهیم. 

سردار کارگر با اشاره به تعاملات مطلوب نهادهای مختلف با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما تاکنون به هر نهاد و ارگانی جهت نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس رجوع کردیم با استقبال مواجه شدیم؛ چراکه همه در حوزه دفاع مقدس خود را مسئول می‌دانند.

وی گفت: ما توانستیم در دوره دولت فعلی 22 موزه دفاع مقدس را افتتاح کنیم که این موزه‌ها از ظرفیت بالایی در حوزه نشر فرهنگ دفاع مقدس و تبیین ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار است. 

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار