یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس:

موزه دفاع مقدس اردبیل هدیه نظام و انقلاب به مردم ولایی استان است

«سید احمد کمالی» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اردبیل یکی از بهترین هدایای نظام و انقلاب به مردم ولایی استان و از برکات خون شهداست.
کد خبر: ۴۰۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ - 14July 2020

موزه دفاع مقدس اردبیل، هدیه نظام و انقلاب به مردم ولایی استان است

«سید احمد کمالی» از پیشکسوتان دفاع مقدس استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اردبیل اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل با قرار گرفتن در کنار مجموعه کم نظیر فرهنگی تفریحی شورابیل، تبدیل به قطب فرهنگی و حتی گردشگری استان خواهد شد.

کمالی افزود: استان اردبیل به دلیل هم مرز بودن با کشور جمهوری آذربایجان و تردد اتباع بیگانه در آن، دارای ظرفیت عظیم برای انتقال و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با قرار گرفتن در مجموعه گردشگری و تفریحی شورابیل می‌تواند این کار را به راحتی و با کیفیت مطلوب انجام دهد.

این سرهنگ بازنشسته ارتش گفت: ادارات و نهادهای متولی نشر ارزش های دفاع مقدس باید با بهره‌گیری از ساحت هنر و پژوهش، تأثیر های عمیق و ماندگار در این حوزه به وجود بیاورند و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با تدوین نقش شهرستانه در دفاع مقدس و تکمیل و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان و برگزاری جشنواره‌ها و هنرواره‌ها و تولید کتب متعدد و متنوع به خوبی به اهمیت این مسئله پی برده و فعالیت‌های خود را به این سمت سوق داده است.

کمالی با بیان اینکه باید شهدا را به گونه‌ای معرفی کنیم که برای نسل جوان قابل لمس و الگو‌برداری باشند متذکر شد: وحدت ملی و یگانگی نیروهای مسلح و ایثار و گذشت از بزرگترین درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس برای نسل‌های بعدی است که باید با کاری زینبی به آنها انتقال یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار