رونمایی از پوستر بخش «فیلمسازان بسیجی» جشنواره فیلم مقاومت

پوستر بخش «فیلمسازان بسیجی» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به دبیری انسیه شاه‌حسینی رونمایی شد.
کد خبر: ۴۰۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ - 26July 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پوستر بخش «فیلمسازان بسیجی» شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت صبح امروز در مجتمع فرهنگی اسوه رونمایی شد.

سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مهدی عظیمی‌میرآبادی؛ دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش، سرهنگ محمود سزاوار سرپرست سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، انسیه شاه‌حسینی دبیر بخش فیلم‌سازان بسیجی جشنواره و جهانبخش سلطانی از هنرمندان سینما در این مراسم حضور داشتند.

میرآبادی: «فیلمسازان بسیجی» بخش مهم امسال جشنواره مقاومت خواهد بود
مهدی عظیمی‌میرآبادی؛ دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، در ابتدای این مراسم، این نشست را آغاز رسمی فعالیت‌ها و برنامه‌های شانزدهمین دوره فیلم مقاومت دانست و به تمثال شهدایی که بر روی صندلی‌های سالن قرار داده شده بودند اشاره کرد و اظهار داشت: حضور شهدای بزرگوار انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهدایی که برای حفظ ارزش‌های اسلام و دین به‌شهادت رسیدند برای کم کردن فاصله ما در این مراسم، موجب افتخار است.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز از ارتش، ستاد فرماندهی کل قوا، صد و سیما، سپاه، بسیج، حوزه هنری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هرجایی که می‌تواند در این جشنواره کمک کند، دعوت کرده‌ایم. بنده به‌عنوان دبیر این جشنواره مفتخرم به مدیر عاملی انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستم که این دوره از جشنواره را نیز برگزار می‌کنم.

رونمایی از پوستر بخش «فیلمسازان بسیجی» جشنواره فیلم مقاومت

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خاطرنشان کرد: این جشنواره بزرگ و قدرتمند با موضوع فیلم و سینما در سطح جهان و در گستره ایران اسلامی برگزار خواهد شد. بخش‌های جشنواره بین‌المللی، سیدالشهدا رسانه، نقد و پژوهش، مدافعان سلامت و بخش‌های جنبی دیگری خواهد داشت.

عظیمی‌میرآبادی از بخش «فیلمسازان بسیجی» به‌عنوان بخش مهم جشنواره یاد کرد و گفت: این بخش در تمام استان‌های کشور برگزار خواهد شد و نهادهای پشتیبان نیز مثل ارتش، ناجا، بسیج در آن حضور خواهند داشت چراکه این بخش از جشنواره، یک بخش مهم خواهد بود. این بخش جشنواره در ستاد جشنواره در دو بخش مورد حمایت خواهند شد که انسیه شاه‌حسینی و صنعتگر مسوولیت آن را برعهده خواهند داشت.

یاشار نادر: بخش فیلمسازان بسیجی جشنواره مقاومت، یک حرکت خلاقانه بود
در ادامه سید محمد یاشار نادر رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح به حرکت خلاقانه جشنواره مقاومت برای راه‌اندازی «فیلمسازان بسیجی» اشاره کرد و گفت: رسالت اصلی جشنواره مقاومت در سه موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مفاومت، تبیین کننده کننده مبانی انقلاب اسلامی، معارف دفاع مقدس و نظریه مقاومت است.

وی گفت: ظرفیت‌های هنری در بین اقشار مختلف جامعه وجود دارد که همگی در گسترده بسیج قابل جانمایی است چراکه بسیج طول و عرض انقلاب اسلامی است. در جشنواره مقاومت ارتش، ناجا، بسیج و سایر دستگاه‌ها حضور دارند که امیدواریم درکنار هم قرار گرفتن این ظرفیت‌ها با برنامه‌ریزی صحیح موجب اتفاقات خوبی شود.

شاه‌حسینی: حاضرین جشنواره مقاومت مهمان «حاج قاسم» هستند
انسیه شاه‌حسینی مدیر بخش «فیلمسازان بسیجی» این دوره از جشنواره با بیان اینکه تک تک حاضرین این جشنواره مهمانان حاج قاسم سلیمانی هستند، گفت: هرجا از مقاومت حرفی است آنجا حاج قاسم ضیافتی برپا کرده است. حاج قاسم پرنده‌ای بود که همیشه از جنگل‌های سوخته می‌آمد ولی با لبخند و امید؛ او نمونه و بهترین الگوی یک بسیجی بود.

وی با تاکید براینکه هر وقت از بسیج سخن گفته می‌شود، خوب است از حاج قاسم سلیمانی یاد کنیم، عنوان کرد: کیست که نداند زمان عملیات و آن هنگام که معبر دیر باز می‌شد، این بسیجی‌ها بودند که پر پر می‌شدند تا معبری باز شود.

مدیر بخش «فیلمسازان بسیجی» تصریح کرد: امروز وقتی به سمت این نشست حرکت می‌کردم به این فکر می‌کردم که به‌دلیل تلاش این جشنواره برای مقاومت، حتماً «حاج قاسم» در ردیف اول با لبخند نشسته است و در دلش امیدی است که در انتهای این جشنواره اتفاقات خوبی رخ خواهد داد چراکه حاج قاسم رویاهای روشنی داشت و امیدواریم ما نیز رویاهای خوبی داشته باشیم. انسان‌های با رویا، پیامبران وقت خودشان هستند و اگر فیلم هم می‌سازند دست مخاطبانشان را خواهند گرفت و رو به جلو می‌برند.

رونمایی از پوستر بخش «فیلمسازان بسیجی» جشنواره فیلم مقاومت

شاه‌حسینی بخش «فیلمسازان بسیجی» را یکی از جذاب‌ترین بخش‌های جشنواره مقاومت دانست و گفت: امسال بخش «فیلمسازان بسیجی» یک اتفاق جذاب برای جشنواره خواهد بود چراکه همیشه بسیجی‌ها تماشاچی این جشنواره بودند درحالی که امسال آن‌ها در هر استان جشنواره خواهند داشت و امیدواریم تداوم داشته باشند.

امیرتقی‌خانی: روحیه بسیجی همواره ادامه خواهد داشت
امیرسرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی معاون فرهنگی و سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم یاد حاج قاسم سلیمانی و سپهبد صیاد شیرازی را گرامی‌داشت و گفت: سرلشکر شهید قاسم سلیمانی و سپهبد صیاد شیرازی نمونه‌هایی از اتحاد و انسجام ملی بودند.

وی تاکید کرد: ما همه اعتقاد داریم روحیه بسیجی، جهاد، از خودگذشتگی، مقاومت و آنچیزی که در سرزمین ما همواره دیده شده است، ادامه دارد.

سخنگوی ارتش به دلاور مردی‌ خلبان شهید «عباس دوران» برای ناامن کردن بغداد اشاره کرد و گفت: اتفاقات بزرگی در طول هشت سال دفاع مقدس وجود داشته تا بتواند جوانان ما را به فرهنگ ایثار آشنا کنند.

رونمایی از پوستر بخش «فیلمسازان بسیجی» جشنواره فیلم مقاومت

وی عنوان کرد: ما خط و مشی حوزه مقاومت را از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی گرفته‌ایم که به شکل شایسته‌تری ادامه خواهد داشت. ارتش جمهوری اسلامی ایران برای استمرار این خط همراه و همدل خواهد بود.

سلطانی: دفاع مقدس ژانر ملی ما در سینماست
در ادامه جهانبخش سلطانی هنرمند سینما و تلویزیون با بیان اینکه تاکنون در ۱۳ فیلم نقش ایفای نقش کرده‌ام، گفت: دفاع مقدس ژانر ملی ماست که می‌تواند پشتوانه خوبی در خرد و اندیشه هنری قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها