معاون عملیات سپاه:

نمایش توان نظامی کشور ضامن امنیت خلیج فارس است

سردار عباس نیلفروشان با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۴ گفت: نمایش توان نظامی ما ضامن امنیت جمعی در خلیج فارس است.
کد خبر: ۴۰۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ - 29July 2020

هرگز شروع کننده جنگ نبودیم و نیستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «عباس نیلفروشان» معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ در گفت‌وگویی رادیویی با اشاره به رزمایش سپاه پاسداران در خلیج فارس اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای ارتقا و افزایش سطح آمادگی رزمی خود، چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم را برنامه‌ریزی کرد که در منطقه عمومی هرمزگان در غرب تنگه هرمز و خلیج فارس در حال اجراست.

وی ادامه داد: تمرینات سلسله‌مراتبی و بحث‌های ستادی این رزمایش از روز‌های قبل شروع شده و مرحله عملیاتی آن دیروز کلید خورد؛ یکی از اهداف این رزمایش، تمرین اجرای عملیات و دفاع از سرزمین و مردم ایران در مقابل دشمنان و افزایش سطح هماهنگی در اجرای عملیات مشترک بود؛ همچنین تیراندازی‌های این عملیات در اوج هماهنگی بود.

معاون عملیات سپاه پاسداران بیان کرد: پایداری ارتباطات در شرایط جنگ الکترونیک و تمرین‌های ستادی سناریو‌های مختلف از برجستگی‌های این رزمایش بود به‌طوری که یک قرارگاه به‌عنوان دشمن فرض شد و در مقابل، نیرو‌های دو طرف، شلیک‌های خوبی داشتند.

سردار نیلفروشان اضافه کرد: هدف بزرگ و مهم این رزمایش پایان‌ناپذیری دفاع با بهره‌گیری از توان عظیم نیرو‌های مردمی و بسیج دریایی بود؛ همچنین پیام رزمایش به کشور‌های همسایه یک پیام محبت، صلح، دوستی و امنیت برای کشور‌های منطقه خلیج است، اما پیام این رزمایش برای استکبار، آمادگی، هوشیاری و ایستادگی است.

وی با بیان اینکه اراده کردیم که از دستاورد‌های انقلاب، کشور ایران و مردم میهن دفاع کنیم، گفت: ما هرگز شروع‌کننده جنگ نبودیم و نیستیم تاریخ گواه ایبن ادعای ماست؛ اما در مقابل متجاوزان راهبرد دفاعی ما تمامی اهداف دشمن را در بر خواهد گرفت.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ در پایان تأکید کرد: نمایش توان نظامی ما ضامن امنیت جمعی در خلیج فارس و نشان‌دهنده اعتبار قدرت بازدارندگی ما است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار