بلیت سینماها نیم‌بها شد/ تصمیمات ویژه برای حمایت از سینماداران

به پیشنهاد دبیر شورای صنفی نمایش مقرر شد بلیت سینماها شنبه تا چهارشنبه هفته آینده نیم‌بها باشد.
کد خبر: ۴۰۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ - 29July 2020

بلیت سینماها نیم‌بها شد/ تصمیمات ویژه برای حمایت از سینمادارانبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در یازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما مصوب شد فروش سینماها از ابتدای مرداد ماه به مدت سه ماه کاملاً به سینماها تعلق گیرد و سهم دفاتر پخش توسط سازمان سینمایی پرداخت شود.

در این جلسه مقرر شد از تاریخ اول مرداد لغایت اول آبان ۹۹ برای کلیه فیلم‌های ایرانی که با تایید شورای صنفی نمایش به چرخه اکران وارد شده‌اند، درآمد فروش آنها تماماً به سینما تعلق گیرد و در پایان اکران، معادل فروش خالص آنان، از سوی سازمان سینمایی به شرکت پخش پرداخت شود.

تک سانس‌ها یا اکران دوم از شمول این قاعده خارج خواهد بود.

همچنین به این فیلم‌ها یکصد میلیون تومان کمک هزینه اکران تعلق گیرد و برای دریافت وام ۴ درصدی، به میزان فروش و حداکثر تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند و چنانچه فروش فیلمی از ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر شد ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز به صورت بلاعوض اعطاء شود.

در این جلسه مقرر شد به منظور کنترل ترافیک و ایجاد تعادل در بازارهای مکمل و تا تشکیل شورای صنفی نمایش آنلاین، ورود فیلم‌ها به اکران آنلاین مشروط به نمایش حداقل ۲ هفته در سینماهای کشور باشد مگر با موافقت شورای صنفی نمایش.

ضمناً اکران فیلم‌های خارجی صرفاً تا حدی باشد که به تشخیص ستاد کرونا، مخل سینمای ملی نباشد.

پرداخت قبض برق سینماهای فعال حاضر در اکران از ابتدای مرداد ماه به مدت سه ماه توسط سازمان سینمایی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه با اشاره به نامه رییس سازمان سینمایی به معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رویکرد استمرار جریان تولید در سینمای کشور و جلوگیری از توقف آن، تثبیت اشتغال دست‌اندرکاران سینمایی، تقویت بازار سینمای ایران و جبران کاستی‌های بازار اکران مقرر شد جهت اجرایی شدن این بسته حمایت از هنر صنعت سینما پیگیری ویژه شود.

همچنین گزارشی از روند فعالیت سینماها در دوران کرونا ارائه شد که حسین انتظامی با قدردانی از مدیران و پرسنل سینماها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های سینما بر ادامه این روند جهت حفظ سلامت مخاطبان سینما تاکید کرد.

در این جلسه بنا به پیشنهاد دبیر شورای صنفی نمایش مقرر شد بلیت سینماها از روز شنبه تا چهارشنبه نیم بها باشد.

در یازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما که با حضور حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی برگزار شد علاوه بر معاونان سازمان، منوچهر شاهسواری، سیدغلامرضا موسوی، محمود اربابی، مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش و محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران حاضر بودند.

نظر شما
پربیننده ها