مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان:

فرصت به منادیان راستین فرهنگ ایثار و مقاومت در رسانه‌ها داده شود

قاسم محمدی با بیان اینکه امروز جنگ نرم در رسانه‌ها جلوه‌گری می‌کند، گقت: شرط پیروزی در این جبهه، فرصت میدان‌داری به منادیان راستین فرهنگ ایثار و مقاومت در رسانه‌ها است.
کد خبر: ۴۰۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ - 29July 2020

به گزارش خبرگزاری دفاع‌پرس از زنجان، «قاسم محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در جلسه اتاق فکر برنامه‌های پیشنهادی که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به میزبانی صدا و سیمای مرکز استان زنجان صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه رسانه‌های مکتوب پیشتاز بوده‌ است.
 
محمدی تصریح کرد: امروزه دغدغه اصلی رسانه‌ها اثر‌بخشی بیشتر بر مخاطبان است؛ درعصر دیجیتال برای آنکه فرآیند کار رسانه‌ای اثرگذار باشد، باید زمینه و ارزش‌های فرهنگی آن هم درجامعه وجود داشته باشد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ادامه به تاثیر فرهنگ ایثار و مقاومت بر رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: فرهنگ ایثار و مقاومت به دلیل برخورداری از پشتوانه‌های نظری و عملی عمیق اسلامی و ایرانی دارای هویت است در نتیجه این فرهنگ در برابر تهاجم رسانه‌ای مبتکر وخلاق است و نیاز به حمایت دارد.
 
محمدی یادآور شد: فرهنگ ایثار و مقاومت همانگونه که در دوران جنگ سخت در جبهه‌های حق علیه باطل کارایی خود را نشان داد در جبهه جنگ نرم نیز که امروز در رسانه‌ها جلوه‌گر است می‌تواند موفق عمل کند، به شرطی که به منادیان راستین فرهنگ ایثار و مقاومت امکان میدان داری در رسانه‌ها داده شود.
 
این مسئول در ادامه گفت: یکی از ابزار‌های مهمی که موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار و مقاومت می‌شود ایجاد «رسانه‌های زینبی» است.
 
وی در ادامه به اهمیت تولید برنامه‌های تلویزیونی متناسب با علاقه‌مندی‌های جامعه هدف اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع و شناخت مخاطب، تدوین و تولید محتوای غنی در این حوزه نیازمند کارگروه تخصصی دارد.
 
محمدی به برنامه‌های پیشنهادی با رویکرد رسانه‌های زینبی اشاره کرد و گفت: اجرای بخشی از برنامه با عنوان تاریخ شفاهی با دعوت از فرماندهان دوران دفاع مقدس، قرائت بخشی از خاطرات رزمندگان که در کتاب‌های استانی منتشر شده، نمایش بخشی از تصاویر مستند دوران دفاع مقدس، پویش مردمی هر خانواده یک شهید، راه اندازی صفحات مجازی به نام شهیدان و ... از جمله برنامه‌های پیشنهادی است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار