روحانی:

مردم بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

رئیس جمهور گفت: مردم بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
کد خبر: ۴۰۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ - 30July 2020

مردم بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: آغاز این طرح‌های ملی را خدمت همه مردم ایران اسلامی به ویژه مردم این سه استانی که امروز این افتتاح‌ها در آنها انجام شد تبریک می‌گویم.

وی افزود: با وجود شرایط سختی که دشمنان به وجود آوردند به خوبی داریم می‌بینیم که ملت عزیز و بزرگوار ایران در برابر هر دو پدیده تحریم و کرونا به خوبی ایستادگی و مقاومت کردند.

روحانی در ادامه با اشاره به کاهش آمار کرونا در کشور تاکید کرد: هم در خوزستان و هم در فارس و مازندران شرایط مناسب‌تری نسبت به هفته‌های قبل داریم. مردم بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و کار اصلی دست مردم است. هر چه مردم بیشتر مراعات کنند ما در شکست بیماری پیشرفت می‌کنیم و زحمت کادر پزشکی ما هم کمتر خواهد بود. کادر درمانی ما هم در طول این مدت مدید که الان وارد ماه ششم شدیم هم در حال ایثار و فداکاری هستند.

وی با اشاره به افتتاح‌هایی که صورت گرفته است اظهار داشت: افتتاح‌های ما نشان داد که چقدر صنعت اهمیت دارد و بخش بزرگی از صادرات غیر نفتی ما و بخش بزرگی از توسعه و تولید ما بارش بر روی صنعت کشور است.

روحانی گفت: امروز هم صنعت و هم معدن کنار یکدیگر نقش بسیار ارزشمندی را ایفا می‌کنند. در زنجیره فولاد که امروز تقریباً آن بخش‌های نهایی زنجیره را افتتاح کردیم؛ یعنی بخش شمش و میلگرد و همچنین بخش‌های دیگری که آقای استاندار خوزستان قول دادند در آینده نزدیک در خرمشهر افتتاح شود، آن هم باز در زنجیره‌های نهایی فولاد است. همچنین در طرح‌های فولادی که در زنجیره‌های اولیه در حال افتتاح است، در کنسانتره در گندله و همچنین در بخش‌های آهن اسفنجی و در همه مراحل، ما یک حرکت بسیار خوبی را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: من از وزارت صنعت، معدن، تجارت تشکر می‌کنم که در طول دولت یازدهم و دوازدهم کار بسیار عظیم و بزرگی را انجام دادند. در همین فولاد در آغاز دولت تولید این زنجیره‌ها تقریباً نصف شرایط امروز بود؛ یعنی ما در زنجیره فولاد آنچه در ۹۲ داشتیم را امروز به دو برابر رسیده است. اینکه در شرایط تحریم در هفت سال توانستیم کنسانتره را دوبرابر کنیم، گندله را دو برابر کنیم، آهن اسفنجی را دو برابر کنیم، فولاد را دو برابر کنیم، اینهایی که من گفتم حدوداً دو برابر است برخی مقداری بیشتر است و برخی مقداری کمتر است اما در مجموع دو برابر شده و بسیار کار بزرگی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: همانطور که سرپرست محترم وزارت صمت گفته اند فقط امسال یعنی در سال ۹۹، بیست و شش میلیون تن به زنجیره فولاد ما افزوده می‌شود و از این ۲۶ میلیون تن در چهار ماه اول که الان وارد ماه پنجم شده ایم، ۱۶ میلیون تن افتتاح شده است و ۱۰ میلیون تن باقی مانده که تا آخر سال افتتاح خواهد شد؛ این نشان می‌دهد که کشور ما در مسیر تولید است.

وی همچنین گفت: من اصرار دارم که در آغاز هفته ستاد ملی کرونا برگزار شود. یعنی آنچه مربوط به جان مردم است، و اصرار دارم حتی الامکان در پنجشنبه افتتاح‌های بزرگ را انجام دهیم؛ یعنی آنچه مربوط می‌شود به حرکت، زندگی و نان، تولید، کسب و کار و اشتغال مردم. یعنی این شنبه و پنجشنبه به عنوان یک سریالی است که هر هفته تکرار می‌شود و خدا اگر عمر بدهد ما تا آخر سال این سریال را تکرار می‌کنیم، یعنی تا زمانی که کرونا داریم و هر وقت خدا کمک کرد و کرونا تمام شد برنامه شنبه ما تعطیل می‌شود اما برنامه پنجشنبه را به شرط حیات تا پایان سال و تا پایان دولت ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: هر هفته چند طرح عظیم و بزرگ در کشور افتتاح می‌شود. امروز ۵۰,۶۰۸ میلیارد تومان طرح افتتاح شده در سه استان هم در بخش چوب هم در بخش فولاد و هم در بخش مواد اولیه شیشه و شوینده. این نشان می‌دهد که ما در مسیر حرکت هستیم. من می‌خواهم این شنبه و پنجشنبه هر هفته خار باشد در چشم دشمنان اسلام و ایران، یک خار در یک چشم شنبه هاست و یک خار در یک چشم پنجشنبه هاست. به آنها می‌گوئیم ما در برابر این ویروسی که همه عالم را درگیر کرده با همه توان و با ایثار پزشکان، پرستاران کادر درمان می‌ایستیم. مقاومت می‌کنیم و ایستادگی می‌کنیم و ان‌شاالله موفق می‌شویم.

وی افزود: در زمینه زندگی مردم هم گرچه شما برای آنها سختی‌های فراوانی ایجاد کردید اما نمی‌توانید ما را به زانو در آورید. ما تولید خود را توسعه می‌دهیم و نشانه اش هم این است که هر پایان هفته برنامه افتتاح داریم. البته یکی از افتتاح‌های ما پایان هفته است و در طول هفته در استان‌های مختلف افتتاح‌های مختلف توسط وزرا، استانداران و مقامات مسئول در حال انجام است. پس ما در تولید ایستادیم و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند سال جهش تولید است و ما این جهش تولید را ادامه می‌دهیم و با همه توان تولید و اشتغال را افزایش می‌دهیم.

روحانی گفت: در هر یک از این پروژه‌های مهمی که امروز افتتاح شد آنهایی که پروژه را توضیح دادند گفتند ۲ هزار اشتغال مستقیم و یا هزار اشتغال مستقیم و چند هزار اشتغال غیر مستقیم در کنار اینها ایجاد شده است. این نشان می‌دهد که ما در این سال بسیار سخت در حال توسعه اشتغال هستیم.

رئیس جمهور افزود: امسال سالی است که عده‌ای از شغلشان فاصله گرفته‌اند. به دلیل اینکه بعضی از مشاغل ما کاملاً به سفر و گردشگری و حمل و نقل ارتباط دارند [و این عزیزان] در شغل خود دچار مشکل شده اند. اما ما باید در جای دیگر شغل‌های دیگری را برای مردم ایجاد کنیم تا مسیر ما ادامه پیدا کند.

وی در ادامه اظهار داشت: منطقه مازندران، گیلان و گلستان ما مناطق آماده برای محصولات کشاورزی، بخش صنعتی و مخصوصاً بخش چوب هستند. این استان‌ها برای زراعت چوب آمادگی دارند. هم وزیر کشاورزی قبل و هم یکی دو نفر از استانداران به من گفتند که زراعت چوب در شمال درآمدش از برنج هم بیشتر است. حالا این زارعت چوب که برای ما محصول دارد، ما [بیاییم] بخشی از زمینه‌هایی که باید به برنج اختصاص یابد اختصاص دهیم و بخشی از زمینه‌ها را نیز به چوب اختصاص دهیم. [این کار] ما را بی نیاز می‌کند و ما نیاز نداریم که از خارج [چوب] وارد کنیم و حتی می‌توانیم صادر کننده چوب و ام دی اف باشیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: در فولاد هم همانطور که شما می‌دانید ما هم نیاز داخلی خود را تأمین می‌کنیم و هم صادر می‌کنیم. امروز در بخش بلور و شیشه و مواد دیگر کربنات سدیم هم گفته شده که در فاز بعدی که انجام می‌گیرد علاوه بر تأمین آنچه در داخل نیاز داریم می‌توانیم صادر کننده هم باشیم. راه حل ما این است. همه دست به دست هم دهیم، بخش خصوصی و بخش دولتی در کنار هم قرار بگیرند، فضای تعامل سازنده بین همه قوا و بین بخش خصوصی، بخش دولتی برقرار شود، مشکلات مردم توسط دولت حل شود.

روحانی همچنین اظهار داشت: من اعتراف می‌کنم که هنوز هم مشکلاتی برای تولید وجود دارد، هنوز هم مواردی هست که ما می‌توانیم تسهیل کنیم. من در همین هفته‌ای که امروز روزهای پایانی آن را می‌گذارنیم در روز سه شنبه جلسه‌ای که با تولید کنندگان درجه ۱ کشور در فولاد و پتروشیمی داشتم دیدیم همه دارند تلاش می‌کنند و با روحیه هستند.

وی افزود: اما در عین حال مشکلاتی هم دارند که قابل حل است، همه مشکلات آنها که در عصر دوشنبه مطرح کردند، ما همه این مشکلات را صبح سه شنبه به ستاد اقتصادی دولت آوردیم و برای همه آنها تصمیم گیری کردیم. پس معلوم می‌شود که مشکل قابل حل است. [اما] باید بیشتر وقت بگذاریم، بیشتر کار کنیم، وزاری ما مسئولین ما بانک‌های ما و این رابطه نزدیک بین بخش خصوصی و بخش دولتی و رفع محدودیت‌ها سرعت ما را بیشتر می‌کند، دشمن ما را ناامید می‌کند و ما ان شاالله به حول قوه الهی در همه زمینه‌ها می‌توانیم ملت موفقی باشیم.

روحانی در پایان تصریح کرد: در عرفه امروز هم علیرغم مشکلات مردم توسلشان را به خداوند [داشته باشند.] چه در اجتماعات و مساجد و یا در خانه باید توجه به حق کنیم [اما] با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صدا و سیما و فضای مجازی [هم] به مردم کمک کنند. فردا هم روز عید قربان است خواهش می‌کنم همه اصول بهداشتی را رعایت کنید، مخصوصاً برادران اهل سنت همه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. این ایام ایام مبارک است، برکت آن بیشتر می‌شود زمانی که به وظیفه مان و به واجبات که یکی از آنها مراعات پروتکل‌های بهداشتی است به خوبی عمل کنیم، ان‌شالله. خداوند امروز و فردا را برای ملت ایران و مسلمانان جهان مبارک قرار دهد. ‌

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار