مسئول ستاد نماز جمعه کرمان:

نقش ستاد نماز جمعه در دوران هشت سال دفاع مقدس بی بدیل بود

مهدی صدفی گفت: نقش ستاد نماز جمعه در دوران هشت سال دفاع مقدس بسیار با ارزش و بی بدیل بود که با تشویق و ترغیب مردم در جهت اعزام به جبهه ها و جمع آوری کمکهای مردمی به عنوان بازویی توانمند فعالیت می‌کرد.
کد خبر: ۴۰۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ - 30July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «مهدی صدفی» در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت نام و یاد شهدای محراب اظهار داشت: برگزاری نخستین نماز جمعه انقلاب اسلامی در پنجم مراد سال ۵۸ با حکم امام خمینی (ره) توسط آیت الله طالقانی با شکوه خاصی در دانشگاه تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه نمادی متشکل از فرهنگ عمومی و اسلامی است و در راستای حفظ دستاوردهای نظام رو به جلو حرکت می کند گفت: با توجه به وجهه با اهمیت عبادی و سیاسی این فریضه الهی، اقامه نماز جمعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسئول ستاد نماز جمعه کرمان با بیان اینکه مصلاهای نماز جمعه میعادگاه و محل تقویت دین و تقوا در کشورهای اسلامی گفت: حراست از تعالیم اسلام ناب محمدی حفظ و تقویت اتحاد ملی و انسجام امت اسلامی به عنوان رویکردها و اهداف ستاد نماز جمعه کرمان نام برد.

وی افزود: ستاد نماز جمعه با هدایت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و منویات معظم له و با ریاست ائمه جمعه نظارت شوراری سیاست گذاری ائمه جمعه فعالیت می کند و یکی از بازوان توانمند نهاد امامت جمعه است.

صدفی با بیان اینکه تشویق مردم در زمینه حضور مستمر در عرصه های مختلف جامعه از جمله نماز جمعه ازاصول و سیاست های ستاد نماز جمعه کرمان است اظهار داشت: مشارکت اقشار مختلف مردم در امر برگزاری نماز جمعه به صورت خودجوش که مردم خودشان نماز جمعه را اداره کنند، از دیگر اهداف این ستاد است.

رئیس ستاد نماز جمعه کرمان با اشاره به فعالیت های ستادهای مردمی نماز جمعه در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت:،در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش ستاد نماز جمعه نقش بی بدیلی و ارزشمندی بود که با تشویق و ترغیب مردم در جهت اعزام به جبهه ها و جمع آوری کمک های مردمی به عنوان بازویی توانمند فعالیت می کرد.

وی با بیان اینکه جوانان در امر برگزاری نماز جمعه حضور فعال دارند گفت: حدود ۲۵۰ نفر از اقشار مختلف مردم در امر برگزاری نماز جمعه شهر کرمان مشارکت دارند که ۲۰۰ نفر از این عزیزان را جوانان تشکیل می دهند.

صدفی با اشاره به فعال بودن مصلی بزرگ امام علی (ع) حتی در زمان شیوع بیماری کرونا گفت:جمع آوری کمک های مردمی برای افراد آسیب دیده با همکاری سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی، هیات های مذهبی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) انجام شده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه از اسفند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در کرمان اقامه نشده است گفت: تاکنون چهار نماز جمعه با رعایت موازین بهداشتی در این شهر برگزار شده است.

صدفی با اشاره به انجام فعالیت های عمرانی طی ماه های اخیر از جمله اقدامات ستاد نماز جمعه در مصلای کرمان است گفت: برای احداث فاز دوم مصلا ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع در قسمت زیرزمین مصلا در حال ساخت است که تاکنون بتن ریزی و سقف این قسمت انجام شده و برای تکمیل این فاز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار