معرفی کتاب؛

«خاتون و قوماندان»

کتاب «خاتون و قوماندان» به عنوان سومین کتاب تاریخ شفاهی زنان قهرمان در برگیرنده‌ خاطرات همسر شهید «علیرضا توسلی» است.
کد خبر: ۴۰۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ - 31July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «خاتون و قوماندان» سومین کتاب تاریخ شفاهی زنان قهرمان، روایت زندگی «ام‌البنین حسینی» همسر شهید «علیرضا توسلی» فرمانده لشکر فاطمیون است.

کتاب «خاتون و قوماندان» در 2 فصل به نام‌های «ایران» و «سوریه» توسط «مریم قربان‌زاده» به رشته تحریر درآمده و توسط نشر «ستاره‌ها» و مشارکت مرکز رسانه‌ای فاطمیون و دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان رضوی در شمارگان یک هزار و 100 جلد در سال 1399 چاپ و منتشر شده است.

«ام‌البنین حسینی» در یادداشتی در ابتدای کتاب «خاتون و قوماندان» آورده است: این کتاب، حاصل ساعت‌ها گفت‌وگو و نشست و برخاست من با دوست خوبم نویسنده توانمند خانم مریم قربان‌زاده است و امیدوارم افتخاری برای آیندگان و برگ زرینی از غیرت و شجاعت فاطمیون در تاریخ پر فراز و نشیب شیعیان باشد.

سال‌های بعد از تو سخت می­‌گذرد و همه دل خوشی من سه یادگاری است که برایم به امانت گذاشتی، همراهمان باش.

صبح پیروزی نزدیک است و آخرین جنگ دنیا را مهدی موعود (عج) تمام خواهد کرد. ما به امید دیدار دوباره تو علم انتظار را بالا گرفته‌ایم.

بخشی از کتاب

ستون خانه شد جای ثابت علیرضا. همیشه همان جا می­‌نشست و لم می­‌داد و پیاله تخمه را به سرعت برق تبدیل به تلی از پوست می­‌کرد. اجازه می­‌داد بچه‌ها از سروکولش بالا بروند و دور ستون چرخ بزنند و بدوند و از لابه‌لای دست و پا و سر بچه‌ها اخباری ببیند یا فوتبالی تماشا کند و من از داخل آشپزخانه این صحنه نادر را ببینم. تصویری که هر چند ماه یک بار در زندگی من به نمایش درمی­‌آمد و با تمام وجودم حس می­‌کردم یک خانواده‌ایم: یک پدر لمیده، بچه‌های پر سر و صدا، تلویزیون روشن، کاسه تخمه و من هم دستم به آرد و خمیر که برای شام «بولانی» سرخ کنم و گرم گرم سرسفره بگذارم. علیرضا چه بود و چه نبود، ستون خانه‌مان بود.

کتاب «خاتون و قوماندان» در 336 صفحه با قطع رقعی و به بهای 39 هزار تومان چاپ شده است. علاقه­‌مندان می­‌توانند این کتاب را از کتابفروشی­‌های معتبر در سطح کشور یا دفتر مرکزی نشر «ستاره‌ها» در مشهد واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی، خیابان بهاران، کوچه بنفشه 6، پلاک 39 تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها